پذیرش مقاله علمی پژوهشی

خانه » پذیرش و چاپ » پذیرش مقاله علمی پژوهشی

پذیرش مقاله علمی پژوهشی امتیازات خاص خود را برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و یا کسانی که به دنبال ادامه تحصیل در مقطع دکتری هستند دارد. زیرا که داشتن مقالات علمی و پژوهشی پذیرش شده در کنفرانس های داخلی و خارجی هر یک امتیازات خاص خود را در مصاحبه دکتری خواهند داشت. بنابراین گاها به پذیرش مقاله برای مصاحبه دکتری نیاز پیدا خواهید کرد.

اگر شما هم مانند بسیاری از دانشجویان به دنبال پذیرش مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی یا خارجی هستید، می توانید از مشاوره کارشناسان ما در موسسه علمی پژوهشی سفیر برترین موسسه نوشتن مقاله کمک بگیرید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان شاهد اکسپت مقالات خود در مجلات و یا کنفرانس های داخلی و یا خارجی باشید.

مقاله علمی پژوهشی چیست؟

مقالاتی که با عنوان علمی پژوهشی به چاپ می رسند در واقع با توجه به رشته تخصصی که به نگارش در آمده اند سعی می کنند تا اطلاعات جدیدی را زمینه پیشرفت های علمی صورت گرفته در آن رشته در اختیار محافل علمی در داخل و یا خارج از کشور قرار دهند.

برای این است که این مقالات می توانند در ارتقای سطح علمی جامعه بسیار موثر باشند و برای هر رشته تخصصی به طور جداگانه دارای اهمیت خاص خود هستند. کسانی که دارای ایده جدیدی هستند و یا این که در یک زمینه علمی جدید یافته های نوینی دارند با استفاده از این مقاله ها سعی خواهند نمود تا یافته ها و ایده های جدیدی خود را در اختیار سایر افرادی که در رشته های علمی مرتبط فعالیت می کنند قرار دهند.

البته این افراد قبل از این که بتوانند یافته های علمی تخصصی خود را در اختیار دیگران قرار دهند نیاز دارند تا آن ها را در مجلات علمی و یا کنفرانس های تخصصی ارائه نمایند. برای رسیدن به این هدف پذیرش مقاله علمی پژوهشی نوشته شده توسط آن ها در یک مجله علمی معتبر و ارائه آن در کنفرانس های علمی یکی از مهم ترین مراحل در به اشتراک گذاری آن با جامعه علمی در داخل و خارج از کشور است.

در صورتی که شما هم ایده جدید یا یافته علمی تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی خود را داشته باشید، به طور حتم خواهان پذیرش و انتشار آن در یکی از مجلات یا کنفرانس های داخلی و خارجی هستید.

اهمیت پذیرش مقاله علمی پژوهشی و چاپ آن

دلایل بسیاری را می توان برای اهمیت بالای پذیرش مقاله علمی پژوهشی و چاپ آن بیان نمود. برای مثال چاپ مقاله در مجلات علی و پژوهشی در داخل کشور یکی از معیارهایی است که توسط وزارت علوم و فناوری برای انتخاب افراد نخبه مورد استفاده قرار می گیرد.

حتی برای اساتید دانشگاه نیز چاپ مقاله در مجلات داخلی مورد تایید وزارت علوم بسیار مهم است. زیرا که در اغلب موارد داشتن مقاله چاپ شده در مجلات علمی پژوهشی به معنی شانس بیشتر در پذیرفته شدن به عنوان هیئت علمی دانشگاه های مختلف خواهد بود.

برای همین است که هم دانشجویان و هم اساتید به چاپ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی داخلی و حتی خارجی اهمیت بسیار زیادی می دهند تا بتوانند از مزایای پذیرش و چاپ مقالات تخصصی خود استفاده کنند.

در بسیاری از فراخوان های علمی که در دانشگاه های آزاد و یا دولتی وجود دارد، جذب استاد و یا هیئت علمی با توجه به مقالات چاپ شده خواهد بود و اگر دانشجو باشید و قصد شرکت در مصاحبه دکتری را داشته باشید نیز به طور حتم امتیاز خاصی برای مقالات چاپ شده شما در داخل و یا خارج از کشور در نظر گرفته خواهد شد.

برای همین است که توصیه می کنیم سعی کنید تا تجریبات علمی خود را به صورت مقاله در اختیار دیگران قرار دهید و با چاپ آن علاوه بر این که از امتیازات آن برخودار می شود به جامعه علمی کشور نیز کمک کنید.

اکسپت مقالات علمی پژوهشی خارجی

شاید بسیاری از دانشجویان با فرایند پذیرش مقالات علمی پژوهشی در مجلات و یا کنفرانس های داخلی و خارجی آشنا نباشند. در صورتی شما هم با این فرایند آشنایی ندارید بهتر است که از مشاوره افراد آگاه به مراحل اکسپت مقالات استفاده کنید تا هر چه زودتر به هدف خود در چاپ مقاله برسید.

هر یک از مجلات و یا کنفرانس های علمی داخلی و خارجی برای خود پروسه ای خاص را برای تایید و پذیرش مقالات دانشچویان و پژوهشگران دارند که مستلزم رعایت نکات خاصی در زمینه نگارش مقاله می باشد.

می توانید با کمی جست و جو در فضای مجازی تا حدودی با این فرایند آشنا شوید و تا حدودی در مورد مراحل ارسال مقاله و اکسپت آن در مجلات و کنفرانس های داخلی اطلاعات کسب کنید.
اما در صورتی که به دنبال پذیرش مقاله در مجلات علمی پژوهشی خارجی هستید شاید کار شما کمی سخت تر باشد و برای آگاهی از فرایند ارسال مقالات برای چاپ مقاله در مجلات خارجی نیاز به آشنایی با یکی از زبان های خارجی مانند زبان انگلیسی داشته باشید.
زیرا که پذیرش مقاله در کنفرانس های خارجی به طور حتم نیاز به آشنایی نسبی شما با زبان کشور برگزار کننده کنفرانس و یا زبان انگلیسی خواهد داشت.
برای همین بنا به تجربه و به طور معمول بسیاری از دانشجویان ترجیح می دهند تا به دلیل عدم آشنایی با این فرایند و عدم دارا بودن وقت کافی از موسسه های علمی پژوهشی برای اکسپت مقالات خود کمک بگیرند.

پذیرش مقاله در نشریات داخلی

هر ساله در داخل کشور کنفرانس های علمی متعددی برگزار می شود که هر یک از آن ها مربوط به یکی از رشته های علمی می باشد. هم چنین مجلات متعددی هستند که هر یک به طور تخصصی به پوشش مباحث علمی مرتبط با رشته علمی تخصصی در حوزه خود می پردازند.

برای مثال هر یک از رشته های فنی و مهدنسی یا پزشکی و روانشناسی کنفرانس های علمی مختص به خود را در داخل کشور به طور سالانه یا چند سال یک بار برگزار می کنند. هم چنین این رشته ها با توجه به پیشرفت های علمی و نتایج تحقیقاتی مجلاتی دارند که به طور دوره ای منتشر می شود و در آن جدیدترین دستاوردهای داخلی و بین المللی عرضه می شود.

اگر قصد انتشار مقاله علمی پژوهشی در یکی از این مجلات را داشته باشید، باید با توجه به رشته علمی که در حال تحصیل هستید یکی از این مجلات و یا کنفرانس ها را برای پذیرش مقاله علمی پژوهشی خود انتخاب کنید.

برای مثال برای دانشجویان رشته روانشناسی بسیار مهم است که بتوانند در داخل کشور مجلات علمی روانشناسی را بشناسند و یا از زمان برگزاری کنفرانس های علمی مرتبط با روانشانسی آگاه باشند تا بتوانند با ارسال مقالات علمی خود موفق به پذیرش مقاله روانشناسی خود در این مجلات یا کنفرانس ها شوند.

مدت زمان پذیرش مقالات در مجله علمی پژوهشی

به طور کلی پس از این که ایده و یا یافته علمی خود را در قالب یک مقاله آماده کردید، با توجه به مجله علمی پژوهشی که در داخل و یا خارج از کشور قصد چاپ آن را دارید باید پروسه خاصی را طی کنید. در اکثر موارد پذیرش مقاله در مجلات علمی پژوهشی می تواند از یک تا چند ماه به طول انجامد. البته این زمان می تواند کمتر و حتی بیشتر نیز باشد و تا یک سال هم به طور انجامد، اما در کل می توان گفت که این مدت می تواند وابسته به فاکتورهای متعددی باشد.

شما باید در مرحله اول مقاله خود را برای مجله مورد نظر خود برای داروی ارسال کنید. پس از آن مقاله شما وارد مرحله داوری می شود که با استفاده از داوری صاحب نظران در رشته علمی شما برگزار خواهد شد با توجه به این که هر مجله علمی پژوهشی دارای حجم متفاوتی از مقالات ارسالی است و علاوه بر این سرعت انجام داوری بر روی مدت زمان مورد نیاز برای پذیرش مقاله علمی پژوهشی نقش اساسی دارد، هر مجله زمان خاصی را برای پذیرش مقالات علمی پژوهشی خواهد داشت. اما به طور کلی می توان زمان دو ماه را مدت زمان معقولی برای پذیرش مقاله دانست.

در صورتی که علاقه مند به پذیرش مقاله در مجلات ISI  یا سایر مجلات علمی پژوهشی هستید، بهتر است در مورد زمان دقیق مورد نیاز برای پذیرش آن با افراد آگاه در این زمینه و یا موسسات علمی و پژوهشی داخلی مشورت کنید تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.

کلام آخر

با توجه به اهمیت بسیار زیادی که پذیرش مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی و خارجی دارد، بهتر است هر چه زودتر سعی کنید تا با توجه به رشته تخصصی خود اقدام به چاپ و نشر مقاله در یکی از این مجلات بنمایید تا بتوانید از مزایای چاپ این مقالات در طی مدارج علمی و یا کسب موقعیت های شغلی بهتر به عنوان هیئت علمی بهره مند شوید.

موسسه علمی پژوهشی سفیر با توجه به تجربه ای که در زمینه چاپ و پذیرش مقاله در مجلات خارجی و داخلی دارد تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات در این زمینه به قشر تحصیلکرده جامعه به کار بسته است. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره و یا خدمات در این زمینه می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

چاپ مقاله isi با ایمپکت بالا
پذیرش مقاله در مجلات isi

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • الهام حیدرزاده
    2021-05-08 17:16

    سلام
    هزینه پذیرش مقاله علمی پژوهشی داخلی چقدر هست و چقدر طول میکشه؟

    پاسخ
    • پیرهادی
      2023-08-11 16:19

      هزینه پذیرش مقاله علمی پژوهشی داخلی چقدر هست و چقدر طول میکشه؟

      پاسخ
      • مدیر سایت
        2023-09-20 14:32

        سلام
        جهت مشاوره در زمینه هزینه پذیرش مقاله علمی پژوهشی داخلی لطفا تماس بگیرید

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.