رفع ایرادات داوری

خانه » مقاله » رفع ایرادات داوری

رفع ایرادات داوری از دیگر مشکلاتی می باشد که دانشجویان هنگام اقدام جهت اخذ پذیرش و چاپ مقاله خود با آن مواجه می شوند. به عبارت دیگر رفع ایرادات مقاله یکی از بخش های مهم بعد از ارسال مقاله به مجلات است. ممکن است شما برای چندمین بار مقاله ای را با دقت مطالعه کرده باشید. و در نظر شما هیچ گونه مشکل نگارشی و یا نوشتاری در آن وجود نداشته باشد. ولی داوران به دلایل مختلف آن را رد کنند. در این صورت شما باید دوباره مقاله را مطالعه کنید. و بعد از رفع ایراد آن را برای مجلات ارسال کنید.

رد شدن یا ریجکت شدن مقالات یکی از بخش های غیر قابل انکار است. چرا که حدود 66 درصد مقالات بعد از دواری رد شده و برای بازبینی به دست نویسنده می رسد. اگر می خواهید در این زمینه اطلاعات کافی به دست بیاورید تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

رفع ایرادات داوری3
رفع ایرادات داوری مقاللات isi و jcr

ریجکت شدن مقاله و رفع ایرادات داوری چیست؟

ریجکت شدن مقاله یا رد شدن، یکی از اصلی ترین نکاتی است که نویسندگان با آن مواجه هستند. چرا که وقتی یک نویسنده مجله ژورنالی معروف را برای ارائه و چاپ مقاله خود انتخاب می کند با داوری بسیار سختی مواجه می شود. داوران در این زمینه بسیار سختگیرانه نکات ریز و درشتی را مورد بررسی قرار می دهند که در ادامه به چند مورد از این موارد اشاره می کنیم.

نکته:

بهتر است قبل از اینکه مقاله را برای چاپ به مجلات مختلف ارسال کنید آن را به دست مراکز و موسسات سپرده تا ویرایش های مورد نیاز را بر روی نوشته شما انجام دهند.

از جمله نکاتی که موجب می شود مقاله شما از نظر داوری مورد تایید قرار نگیرد عبارت اند از:

  • مشکلات فنی در مقاله
  • خسته کننده بودن و غیر قابل درک بودن متن و نوع نوشته
  • ناقص بودن نوشته
  • وجود مشکل و نقص در تحلیل داده ها
  • وجود مشکلات و نقص بین نتیجه گیری و بخش های متعدد

هر یک از این موارد به خودی خود یک نمونه برای رد شدن محسوب می شود که نیاز به توضیح دارد. در ادامه مقاله هر یک را به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

انواع مختلف ریجکت شدن مقالات

شما اگر می خواهید یک مقاله عالی را ارسال کنید باید قبل از هر چیز به نکات مهمی توجه داشته باشید. از جمله این نکته ها مشکلات فنی است.

مشکلات فنی چیست و چرا موجب می شود تا مقاله رد شود؟

در واقع مقالات زمانی از نظر فنی به مشکل بر خورد می کنند که سرقت ادبی شده باشند. بدین معنا که مطالب شما به صورت های مختلف در مقالات دیگر قبل از شما نوشته و منتشر شده باشد.

یکی دیگر از مشکلات فنی نوع ترجمه است. اگر نویسنده و یا نویسندگان نتوانند مقاله خود را به درستی ترجمه کرده و برای داوری ارسال کنند می تواند مشکل ساز باشد. چرا که تمام مقالات ارسال باید به زبان انگلیسی بوده و شخص بتواند به صورت دقیق آن را ترجمه نماید.

برخی از دستورالعمل ها و فرمت ها برای مقالات ارسالی مورد توجه است. یک نویسنده باید تمام این موارد را در مقاله خود مورد بررسی قرار دهد تا بتواند نظر داوران را جلب نماید. اگر بر خلاف این پیش روی کند با مشکل ریجکت شدن روبه رو خواهد شد.

در آخر باید اشاره کنیم که ارجاع دادن به مقالات قبلی خود و یا مقالات قدیمی نیز می تواند ریجکت شدن مقاله شما را افزایش دهد. پس سعی کنید موارد یاد شده را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

دلایل دیگر اصلی ریجکت مقاله

خسته کننده و غیر قابل درک بودن: شما باید عنوانی از مقاله را انتخاب کنید که جذاب باشد. همچنین مقالاتی که مفهوم را به درستی منتقل نکنند نیز ریجکت می شوند.

ناقص بودن نوشته: ممکن است شما با عجله و بدون دقت مقاله خود را آماده کرده باشید. در این صورت با ریجکت شدن رو به رو هستید. چرا که مقاله شما ناقص است.

وجود نقص در داده ها: زمانی که داده های شما برای تحلیل نامناسب باشد می تواند برای رد شدن مقاله یکی از دلایل مهم تلقی شود.

وجود نقص در نتیجه گیری و بخش ها: یک نویسنده باید دقت داشته باشد که نتیجه گیری مقاله باید در مورد بخش های اصلی مقاله باشد. اگر بدون دقت به این موضوع نتیجه گیری کاملا مجزایی را ارائه نماید مطمئنا مقاله مورد پذیرش واقع نمی شود.

دلایل اصلی رد شدن مقالات ایرانی

محققان و پژوهشگران ایرانی نیز به مانند محققان کشورهای دیگر سعی می کنند تا مقالات خود را به مجلات مشهور ارسال کرده و آن را به چاپ برسانند. در برخی از موارد ممکن است با ریجکت شدن مقاله با دلایلی که گفته شد رو به رو شوند. ولی دلییل دیگری نیز وجود دارد.

تحریم ها از اصلی ترین دلایلی است که دانشمندان و پژوهشگران ایرانی را از حضور در جامعه جهانی بازداشته و مانع آن ها از رشد علمی در جامعه شده است.

رفع ایرادات داوری و اقدامات لازم در برابر مقالات ریجکت شده

شما به عنوان یک نویسنده باید با دقت کامل مقاله را مطالعه کرده و تمام موارد آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر از نوع نوشته خود مطمئن هستید و مجله خود را برای چاپ انتخاب کرده اید حال باید برای ارسال مقاله اقدام نمایید.

اگر مقاله شما ریجکت شد، نگران نباشید چرا که همچنان زمان دارید تا به ادامه مسیر بپردازید. شما نیاز دارید تا مقاله را با کمک یک متخصص بازبینی کرده و در صورت نبود اشکال، مجددا آن را به مجلات دیگر ارسال کنید.

اگر با ایمان و اعتقاد به کار خود این مسیر را شروع کرده اید پس هرگز عقب نشینی نکنید و تلاش نمایید تا در یک مجله خوب و مشهور مقاله خود را به چاپ برسانید.

ریوایز چیست و چه کاربردی دارد؟

در بعضی موارد ممکن است مقاله شما مورد پذیرش داوران قرار گرفته باشد ولی از نظر نیاز به ویرایش و بازبینی داشته باشد. در این صورت درخواست ریوایز از طرف داوران برای شما ارسال می شود. چرا که ممکن است نوشته شما دارای ابهامات بوده و از نظر خوانایی دچار مشکل باشد. پس بعد از درخواست سعی کنید موارد مشخص شده را رفع کرده و سپس مقاله خود را مجددا ارسال نمایید.

رشته های مرتبط

موسسه سفیر این توانایی و ظرفیت را دارد که در تمامی رشته های علوم انسانی، علوم فنی و مهندسی، هنر و پزشکی  خدمات رفع ایرادات داوری را در رشته های زیر ارائه نماید:

کلیه رشته‌های علوم انسانی رشته زبان و ادبیات، زبان و ادبیات فارسی، دبیر زبان و ادبیات عرب، رشته مترجمی زبان عربی، رشته ادبیات و زبان عربی، رشته معارف اسلامی، رشته دبیری الهیات و معارف اسلامی، رشته دبیری علوم دینی، رشته کارشناسی تربیت مربی، رشته کاردانی تربیت معلم، رشته میرکوی قرآنی، رشته علوم تجربی، رشته ادبیات، رشته معارف ارشاد، رشته معارف اسلامی، رشته علوم دینی و معارف اسلامی، رشته علوم قرآن و حدیث، رشته معارف اسلامی و علوم سیاسی، رشته معارف اسلامی و الهیات، رشته مدرسی معارف، رشته حقوق، رشته علوم قضایی، رشته حقوق اسلامی، رشته حقوق حنفی، رشته حقوق امامی

حرف آخر

رفع ایرادات داوری قبل از ارسال مقاله برای مجلات یکی از راه هایی است که پژوهشگران برای ثبت دانسته ها و داشن خود از آن استفاده می کنند. هر شخصی علاقه دارد تا بتواند در یک مجله ژورنالی مشهور نشوته خود را به چاپ برساند. برای اینکه در این مسیر با مشکل ریجکت شدن مواجه نشود پیشنهاد می کنیم از خدمات موسسات معتبر استفاده نمایند. در این موسسات متخصصانی حضور دارند که بهترین روش ها را برای بهتر شدن مقاله در اختیار نویسنده قرار دهند. لازم است بدانید که نوشتن مقاله علمی و ارسال آن در مجلات و به چاپ رساندن آن می تواند برای شما رزومه کاری مناسبی باشد. پس سعی کنید در این زمینه تلاش زیادی داشته باشید. جهت ثبت سفارش فوری کلیک کنید.

ترجمه انگلیسی به فارسی
محاسبات آماری (SPSS)

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • قدوسی
    2023-05-14 20:39

    سلام من یک مقاله ای دارم که بعد از چند بار ارسال به ژورنال های مختلف بدون هیچ دلیلی ریجکت میشه، می تونید ایراداتش رو پیدا کرده و رفع کنید؟

    پاسخ
    • مدیر سایت
      2023-05-15 13:40

      سلام
      وقت بخیر
      بله مقاله را بررسی و ایرادات را خدمتتان اعلام میکنیم. لطفا واتساپ یا تلگرام پیام دهید
      09199777946

      پاسخ
  • پارسا قیاسی لنگرودی
    2021-03-12 20:46

    ببخشید من یه مقاله فرستادم واسه یه مجله خارجی. کلی ازش ایراد گرفته. بفرستم واستون میتونید ایراداتشو برطرف کنید؟

    پاسخ
    • مدیر سایت
      2021-04-18 22:53

      سلام
      رفع ایرادات داوری مجلات داخلی و خارجی با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت و زمان انجام می شود.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.