خلاصه سازی مقاله

خانه » مقاله » خلاصه سازی مقاله

در این مقاله به خلاصه سازی مقاله علمی می‌پردازیم، پس اگر برای شما سؤال است که خلاصه سازی مقاله یعنی چی و چگونه باید یک مقاله را خلاصه سازی کرد، با ما همراه باشید. به علاوه در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما با کیفیت خدمات خلاصه سازی مقاله موسسه سفیر، نمونه یک مقاله خلاصه شده را برای شما به اشتراک می‌گذاریم، پس اگر به دنبال خلاصه سازی تخصصی مقاله هستید، این مقاله را از دست ندید.

خلاصه سازی مقاله یکی از خدمات موسسه علمی پژوهشی سفیر میباشد. خلاصه سازی مقاله علمی فرآیندی است که با هدف تمرکز دقیق بر نتایج یک مقاله می باشد که در یک مجله علمی به چاپ رسیده است. نتیجه خلاصه‌سازی یک مقاله علمی آن است که می‌تواند به افرادی که مطالعه میکنند یک توصیف دقیق از کلیت مقاله ارائه کند و بینش بالاتری نسبت به نتایج آن ارائه دهد. نگارش و خلاصه‌سازی مقاله علمی و ویرایش مقاله علمی پژوهشی معمولاً جزئی از تکالیف دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشگران می باشد. حتی این خلاصه  سازی  می تواند به ویرایش نیتیو مقاله و ادیت مقاله ISI نیز کمک  کند. بسیاری از دانشجویان و پژوهشگران عمدتاً در انجام تکلیف این‌چنینی اولاً سؤالی که به ذهنشان می‌ رسد آن است که چگونه با ویراستاری مقاله، یک مقاله را خلاصه کنیم؟

خلاصه سازی مقاله تکنیکی است که شاید بدون تسلط کافی بر روی موضوعی که مقاله در ارتباط با آن نوشته شده است به راحتی امکان پذیر نباشد. برای همین در صورتی که قصد خلاصه کردن یک مقاله را داشته باشید به طور حتم نیاز به کسی خواهید داشت که در رشته علمی مورد نظر تسلط کافی داشته و بتواند نکات مهم موجود در مقاله را استخراج کند. از دیگر خدماتی که می توانید در این راستا استفاده نمایید ویرایش نیتیو مقاله می باشد.

موسسات علمی متعددی هستند که به دانشجویانی که امکان و یا وقت خلاصه سازی مقالات را ندارند خدمات ویژه ای ارائه می دهند. موسسه علمی و پژوهشی سفیر یکی از این موسسات است که بیش از ده سال سابقه در این زمینه دارد و توان خلاصه سازی مقاله و چکیده سازی انواع مقالات علمی را با توجه به نیاز شما خواهد داشت.

خلاصه مقاله چیست و چه کاربردی دارد؟

منظور از خلاصه نویسی مقاله، اشاره به فرآیندی دارد که باعث ایجاد یک درک کامل برای خواندن مقالات علمی می‌شود. ساده‌تر بگم، با خلاصه سازی یک مقاله شما به خوانندگان کمک می‌کنید تا با بررسی مطالب برجسته شده از مطالعات کلی مقاله به یک درک کامل و ساده از موضوع و نتایج کلی مقاله برسند. فرآیند خلاصه سازی مقاله نیاز به تجربه و تخصص دارد تا بتوان یک درک درست از مطالب کلی مقاله را به خوانندگان منتقل کرد.

شیوه خلاصه سازی مقاله

برای خلاصه سازی یک مقاله علمی نیازمند رعایت نکات مختلفی هستید و نمی‌توان بدون رعایت ساختار و استانداردهای خلاصه سازی مقاله، اقدام به خلاصه نویسی کرد. با توجه به این موضوع، در ادامه شیوه و روش خلاصه سازی مقاله علمی را به صورت مختصر بررسی می‌کنیم.

  • منبع کامل مقاله
  • چکیده مقاله
  • تبیین مساله اصلی
  • درج مفاهیم اساسی
  • پیشینه پژوهش
  • چارچوب نظری
  • چارچوب روشی
  • بحث و تحلیل
  • نتیجه گیری

آیا مقالات انگلیسی هم باید خلاصه نویسی شوند

خلاصه سازی متن انگلیسی یا فارسی مقاله با هم تفاوت ندارد، زیرا هدف از خلاصه نویسی مقاله چیز دیگری است و این موضوع ربطی به زبان مقاله ندارد. البته با توجه به این که خلاصه نویسی مقاله امری تخصصی است و خلاصه نویسی متن انگلیسی امری تخصصی‌تر، توصیه می‌کنم اگر تجربه کافی در این زمینه را ندارید، از خدمات خلاصه نویسی موسسه سفیر استفاده کنید.

خلاصه نویسی مقاله چقدر هزینه دارد؟

قیمت خلاصه سازی مقاله با توجه به میزان حجم مقاله و البته موضوع آن بستگی دارد. البته موسسه سفیر برای این که شما بتوانید از خدمات تخصصی خلاصه نویسی مقاله استفاده کنید، این خدمات را با بهترین هزینه ممکن ارائه می‌کند. بد نیست بدانید که به طور معمول، هزینه خلاصه نویسی مقاله انگلیسی بیشتر از هزینه خلاصه نویسی مقاله فارسی است که با توجه به سختی و تخصصی‌تر بودن کار امری طبیعی است.

چقدر طول می کشه تا مقالات ما خلاصه شوند؟

خلاصه یک مقاله علمی با توجه به موضوع و حجم مطالب مقاله تعیین می‌شود ولی شما اگر نیاز به خلاصه نویسی فوری مقاله دارید، می‌توانید با متخصصین ما از طریق واتساپ در ارتباط باشید تا مقالات شما در کمترین زمان ممکن خلاصه و آماده شوند.

نمونه خلاصه مقاله علمی

شما می‌توانید با بررسی نمونه خلاصه یک مقاله به کیفیت خدماتی که ما ارائه می‌کنیم پی ببرید. فرقی ندارد که شما در چه زمینه‌ای خلاصه مقاله لازم داشته باشید، زیرا ما در تمام زمینه‌ها نمونه خلاصه سازی شده مقاله آماده ارائه داریم که شما برای بررسی کیفیت خدمات ما، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

خلاصه سازی مقاله برای چه کسانی مفید است؟

خلاصه سازی مقاله برای افرادی که مقالات پژوهشی خود را به زبان فارسی یا انگلیسی تهیه و تالیف کرده اند یا در حال آماده سازی آن می باشند و مایل هستند مقالات تهیه شده بر اساس نشریه میزبان خلاصه سازی گردند مناسب می باشد. توجه داشته باشید که مختصر نویسی مقاله فارسی بسیار قوی و با کیفیت که برای ژورنال‌های بسیار معتبر تهیه می‌کنید را به افراد غیر‌فنی یا غیر‌متخصص ندهید زیرا از بار علمی و غنای مفهومی مقاله می‌کاهد و نتیجه‌ی دلخواه را به همراه نخواهد داشت.

بنابراین توصیه می شود اگر مقاله شما نیاز به مختصر نویسی دارد حتماً آن را توسط افراد خبره از همان رشته که دارای مدارج علمی بالا و همچنین مدرک زبان معتبر هستند و حدالامکان سابقه چاپ مقالات علمی را دارا می باشند خلاصه سازی نمایید تا زحمات چندین ماهه و هزینه های انجام شده به هدر نرود.

لطفاً به یاد داشته باشید کارشناسان خبره ما که عمدتاً اساتید دانشگاه های برتر دنیا می باشند آماده هستند مقاله شما را به صورت حرفه ای و تضمینی خلاصه سازی نمایند. بنابراین از دانش‌آموختگان مقطع فوق‌ لیسانس و دکترا جهت خلاصه سازی تخصصی و فوق تخصصی مقاله‌ها کمک گرفته می شود.

هزینه خلاصه سازی مقاله علمی

مقاله ای که قصد خلاصه کردن آن را دارید ممکن است در سطح تخصصی خاصی باشد و میزان پیچیدگی درک مفاهیم آن با توجه به سطح مقاله کم و یا زیاد باشد. برای همین است که خلاصه کردن آن نیاز به سطح تخصص و دانش متفاوتی خواهد داشت. برای مثال در رشته های فنی و مهندسی ممکن است که در یک مقاله انواع فرمول های ریاضی و معادلات دیفرانسیل وجود داشته باشند که هر یک سطح پیچیدگی خاص خود را دارند.

کسی که می خواهد مقاله شما را خلاصه کند باید به خوبی به این معادلات ریاضی تسلط داشته باشد و روند استدلال ریاضی مورد استفاده که در فرایند دست یافتن به نتیجه مقاله به نویسنده کمک کرده است را متوجه شود تا بتواند موفق به خلاصه سازی مقاله شما شود. این در حالی است که مقالات دیگری هستند که دارای پیچیدگی چندان زیادی نیستند و فاقد فرمول های ریاضی پیشرفته و پیچیده چند متغیری یا چند مرتبه ای بوده و راحت تر می توان آن ها را خلاصه نمود.

برای همین است که سطح تخصص و دانشی که برای فهم یک مقاله نیاز است را می توان از تاثیر گذارترین عوامل در هزینه خلاصه سازی آن دانست که در کنار حجم مقاله نقش تعیین کننده ای در مبلغ قابل پرداخت خواهند داشت. شما می توانید در مورد هزینه خلاصه سازی مقالات با موسسات علمی ارائه دهنده این خدمات مشورت کنید تا بهتر راهنمایی های لازم در زمینه رشته های تخصصی که امکان ارائه این خدمات را دارند را در اختیار شما قرار داده و هزینه آن را به شما بگویند.

برنامه‌ریزی برای خلاصه سازی مقاله

  1. توصیف کوتاهی از مقاله ذکر کنید. به‌ شکل گذرا، فرآیند انجام پژوهش را یادداشت نمایید و در این فرآیند فهرستی از مراحل اعم از توصیف نتایج، توصیف شیوه مورداستفاده، و طرح تحقیق مورد مطالب را بنویسید. نیازی نیست در این مرحله وارد جزییات شوید.
  2. تصمیم بگیرید که کدام جنبه از مقاله دارای بیشترین اهمیت است. در اینجا می‌توانید به مهم‌ترین بخش‌های مقاله (بپردازید و یا ایده‌های اصلی مقاله را مدنظر داشته باشید. می‌توانید نوشته خود را مانند چهارچوب مقاله در بخش‌های اصلی (مقدمه، روش‌شناسی و…) بیاورید با این تفاوت که به‌قدر کافی هر بخش را ساده نویسی نمایید. هر چیزی که برای حمایت از ایده اصلی نویسنده با اهمیت است می‌بایست در خلاصه اشاره شود.
  3.   بسته به پژوهش، شاید شما بخواهید توصیفی از نظریه پایه ای پژوهش را نمایش دهید یا به فرضیات پژوهش اشاره کنید. در نگارش علمی، این مساله اهمیت دارد که شما فرضیات پژوهش را به‌طور دقیق بیان کنید و در پی آن روش‌های مورداستفاده برای انجام پروژه مطرح نمایید. تمامی تحلیل‌های آماری را خلاصه کنید و به‌صورت خلاصه‌وار تفسیری از تحلیل‌ها را در خلاصه خود قراردهید.
  4. در خلاصه سازی مقاله، لغات و اصطلاحات کلیدی را معین کنید. اطمینان حاصل کنید که تمامی کلیدواژه‌های استفاده‌شده در مقاله، در خلاصه شما منعکس داده شده‌اند. بسیار مهم است که خلاصه شما به گونه ای  باشد که علی‌رغم متن پیچیده مقاله، خوانندگان با خواندن خلاصه شما درک بهتری نسبت به خواندن مقاله اصلی دریافت نمایند.
  5.   هر لغت و اصطلاح کلیدی که مؤلف در مقاله نوشته باشد می‌بایست در خلاصه شما موجود باشد و توضیح و بحث اندکی نیز برای آن آورده شود.
  6. خلاصه را کوتاه بنویسید. هدف از خلاصه مقاله آن است که فشرده‌تر از مقاله باشد اما مهم ترین نکات را نیز پوشش دهد تا درک و استفاده آن برای دیگران یا خودتان ساده‌تر شود.

خدمات مرتبط با خلاصه سازی مقاله:

  • حروفچینی مقاله ویرایش، ویراستاری و بازنویسی شده بر اساس الگوی ژورنال مورد‌نظر
  • ویرایش، ویراستاری و بازنویسی مقاله استخراج شده از پایان نامه
  • خلاصه سازی مقاله پس از ویرایش، ویراستاری و بازنویسی
  • ویرایش نیتیو مقالات انگلیسی پس از ویرایش، ویراستاری و بازنویسی
  • ویرایش، ویراستاری و بازنویسی مقاله ویرایش، ویراستاری و بازنویسی  شده در صورت نیاز به ویرایش مجدد
  • ویرایش، ویراستاری و بازنویسی محتوایی مقاله پس از ویرایش، ویراستاری و بازنویسی
  • ویرایش مقاله isi  و ویراستاری و بازنویسی  شده
  • ارتقاء و به روز رسانی مقاله پس از ویرایش، ویراستاری و بازنویسی
  • تایپ، حروف چینی و صفحه آرایی مقاله پس از ویرایش، ویراستاری و بازنویسی  جهت ارسال به نشریه
  • ثبت مقاله پس از ویرایش، ویراستاری و بازنویسی  در نشریه مورد نظر
  • کاهش یا افزایش حجم مقاله بر اساس استاندارد نشریه هدف پس از ویرایش، ویراستاری و بازنویسی
  • تبدیل مقاله ویرایش، ویراستاری و بازنویسی  شده به PowerPoint
  • ویرایش مقاله علمی پژوهشی

 وجه تمایز مؤسسه‌ی علمی پژوهشی سفیر با سایر موسسات

  • نگارش، تالیف و تهیه مقالات توسط کارشناسان و متخصصین همان رشته انجام می شود.
  • مختصر نویسی مقاله
  • ویرایش، ویراستاری و بازنویسی و ویراستاری و بازنویسی مقالات تمامی رشته ها توسط کارشناسان متخصص و Native انجام می شود.
  • برای تمامی خدمات موسسه گزارش عدم سرقت علمی (Plagiarism Report) به صورت رایگان ارائه می شود.
  • حد الامکان از رفرنس های بروز و معتبر همان ژورنال که قرار است مقاله در آن چاپ شود استفاده می شود.
  • در زمان نگارش، ویرایش یا ویرایش، ویراستاری و بازنویسی تمامی مقالات از اصطلاحات علمی و تخصصی استاندارد استفاده می شود.
  • تمامی سفارشات در بالاترین کیفیت و در موعد مقرر تحویل می گردند.
  • نام و مشخصات جلات قبل از سابمیت مقاله به منظور اخذ پذیرش و چاپ جهت بررسی، اعتبارسنجی و تاییدیه دانشگاه در اختیار مشتریان گرامی قرار می گیرد.
  • برای چندین سفارش به صورت همزمان تخفیفات بسیار ویژه لحاظ خواهد شد.

 تضمین خدمات:

کلیه خدمات مؤسسه‌ی علمی پژوهشی سفیر توسط این دپارتمان دارای گارانتی بوده و ویرایش مقاله تا کسب نتیجه یا ارسال به مجلات جایگزین در صورت لزوم به صورت رایگان انجام می گردد.

خلاصه سازی مقاله از خدمات بسیار مفید برای پژوهشگران می باشد.

نکته بسیار مهم:  لطفا در وارد کردن صحیح آدرس ایمیل خود بسیار دقت نمایید. به محض ارسال سفارش، یک ایمیل تائید به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد که نشانه دریافت سفارش شما توسط موسسه است. در صورتی که این ایمیل را دریافت نکردید، به احتمال بسیار زیاد، آدرس ایمیل خود را به اشتباه وارد نموده اید.

خلاصه سازی مقاله در سایر رشته های علمی

رشته های تخصصی متعددی هستند که در دانشگاه ها مانند مهندسی برق، مهندسی مکانیک، متالورژی، فناوری اطلاعات، پزشکی، روانشناسی، علوم انسانی، روانشناسی، حقوق، فلسفه، الهیات، ادبیات، …. وجود دارند.  در هر یک از این رشته ها خلاصه سازی مقاله هایی که اخیرا به چاپ رسیده اند کمک خواهد کرد تا شما حجم بالاتری از این مقالات را برای بررسی در مدت زمان کوتاه تری بازبینی کنید.

در صورتی که قصد خلاصه سازی مقالات را داشته باشید بهتر است که در حد امکان جزئیات غیر ضروری شبیه سازی ها را حذف کنید تا مقاله به حجم مطلوب شما برسد. به طور حتم در این راه دانش و تخصص کافی در رشته علمی مورد نظر نیاز خواهد بود تا بتوانید به هدف خود دست پیدا کنید.

البته باید توجه داشته باشید که ساختار مقاله را به هم نریزید و تنها با حذف بخش هایی که به نظر ضرری به محتوای اصلی نمی رسانند خلاصه نمایید تا در صورت نیاز به مطالعه آن و یا ارسال آن برای دیگران در وقت مورد نیاز برای مطالعه مقاله صرفه جویی شود.

رشته های مرتبط با خلاصه سازی مقاله

مختصر نویسی مقاله علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی آموزشی
مختصر نویسی مقاله علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی
مختصر نویسی مقاله مهندسی مکانیک و هوا و فضا
ویرایش، ویراستاری و بازنویسی  مقاله مهندسی صنایع
ویرایش، ویراستاری و بازنویسی  مقاله مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی
ویرایش، ویراستاری و بازنویسی  مقاله مهندسی صنایع گرایش تکنولوژی صنعتی
ویرایش، ویراستاری و بازنویسی  مقاله مهندسی صنایع گرایش ایمنی صنعتی
مختصر نویسی مقاله مهندسی کشاورزی
مختصر نویسی مقاله مهندسی نفت

کلام آخر

خلاصه سازی مقاله یکی از امور تخصصی است که به دانشجویان محول می‌شود و هدف آن ارائه ساده نویسی شده یک مقاله است تا خوانندگان به راحتی بتوانند موضوع مقاله را درک کنند. خلاصه نویسی البته اهداف مختلفی دیگری نیز دارد. تعرفه خلاصه نویسی مقاله با توجه به حجم مقاله و زبان آن مشخص می‌شود که خلاصه زبان انگلیسی از هزینه بالاتری نسبت به مقالات با زبان فارسی برخوردار است.

اگر چه خلاصه کردن یک مقاله یا استخراج چکیده آن می تواند کار ساده ای باشد و در صورت تسلط به رشته علمی مورد نظر بتوانید با صرف کمی وقت موفق به خلاصه کردن مقاله مورد نظر خود شوید، اما بسیاری از دانشجویان و یا اساتید هستند که وقت کافی برای بررسی همه مقاله ها به منظور ارزیابی هر یک از آن ها ندارند و برای همین به دنبال کسی هستند که بتواند محتوای یک مقاله را به طور خلاصه در اختیار آن ها قرار دهد. در این حالت می توانید از خدمات تخصصی که توسط افراد با تجربه در حوزه تخصصی نگارش مقاله ارائه می شود استفاده کنید.

موسسه علمی و پژوهشی سفیر یکی از موسساتی است که آماده ارائه هر گونه خدمات در زمینه خلاصه سازی مقاله به دانشجویان و اساتید محترم در بسیاری از رشته های علمی دانشگاهی در داخل کشور می باشد. در صورت نیاز به بهره مندی از خدمات این موسسه و رشته های علمی که امکان خلاصه سازی مقالات شما را خواهیم داشت می توانید با کارشناسان موسسه تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

تهیه و ساخت پاورپوینت از مقاله
ویرایش، ویراستاری و بازنویسی پایان نامه