نوشتن مقاله علمی

خانه » مقاله » نوشتن مقاله علمی

نوشتن مقاله علمی برای دستیاران و اساتید و دانشجویان و محققان علمی، همواره به صورت یک چالش و دغدغه بوده است. نوشتن مقاله  برای افرادی که تاکنون آموزشی پیرامون نحوه نوشتن یک مقاله علمی درست نداشته اند، پررنگتر بوده است. معمولا مقالاتی که تهیه می شود جهت چاپ مقاله در مجلات خارجی یا چاپ مقاله در مجلات داخلی می باشد.

مقالات علمی دارای الگو و استانداردهای مشخصی است. معمولا برای ارائه در کنفرانس ها و یا چاپ در نشریات نوشته میشوند که این امر با توجه به اعتبار مقالات انجام میگیرد و هر مقاله ای ارزش علمی ندارد .

ساختار مقالات علمی با توجه به موضوع متفاوت است. برخی از مقالات برای تهیه و نوشتن ساختار کیفی دارند که در آن داده های کیفی استفاده میشود که شامل اطلاعات و مقالات کتابخانه ای است. و برخی دیگر از مقالات ساختار کمی دارند که لازمه نوشتن این مقالات داده های کمی و آزمایش است که به اصطلاح تحقیقات میدانی دارند .

موسسه علمی پژوهشی سفیر با بهرمندی از دانشجویان و اساتید برتر کشوری سعی دارد مقاله ای با سطح علمی بالا و قابل چاپ در تمامی مجلات داخلی و خارجی بنویسد. موسسه سفیر قادر به نوشتن مقاله انگلیسی نیز می باشد. این تضمین را به شما می دهیم در تمامی مراحل چاپ مقاله در مجلات خارجی در کنار شما باشیم.

شما می توانید از دیگر خدمات موسسه سفیر جهت انشاء مقاله و چاپ آن در مجلات علمی پژوهشی خارجی استفاده نمایید. استخراج مقاله از پایان نامه یکی از این خدمات می باشد که با کمترین زمان و با قیمت پایین می توانید به یک مقاله جهت چاپ در مجلات علمی پژوهشی دست یابید.

نوشتن مقاله علمی
نوشتن مقاله علمی

نحوه نوشتن مقاله علمی

مقالات علمی باید به زبان کاملا ساده و واضح و مختصر نوشته شوند. ساده نویسی یکی از لازمه های نوشتن و چاپ مقاله می باشد. که خواننده بتواند به راحتی مقاله را مطالعه نماید و همزمان این مطالعه را درک کند. نوشتن یک مقاله علمی نیازمند داشتن یک طرح جامع است. که در آن موضوع و ساختار و چهارچوب مقاله مشخص باشد، لازم است برای نوشتن مقاله علمی چهارچوب زیر را رعایت کنید:

  • موضوع مقاله
  • نام نویسنده و نویسندگان
  • چکیده
  • واژگان کلیدی
  • مقدمه
  • روش تحقیق
  • یافته های تحقیق
  • بحث و تجزیه تحلیل
  • نتیجه گیری
  • فهرست منابع
موضوع مقاله

عنوان مهمترین عبارت یک مقاله علمی است. در نوشتن مقاله علمی باید یک عنوان مناسب و دقیق داشته باشد تا خواننده با خواندن عنوان مقاله متوجه اصل مطلب شود و نیازی به مطالع کل مقاله نداشته باشد. عنوان مقاله باید به صورتی جذاب باشد و کلمات ناآشنا و اختصاری نداشته باشد. عنوان های طولانی اطلاعات را دارا هستند ولی توجه کمتری را جلب میکنند. جذابیت عنوان های کوتاه بیشتر است ولی مقصود کامل را نمیرسانند.

هنگام انتخاب عنوان مناسب برای مقاله کافی است نویسنده خود را در جایگاه خواننده قرار دهد. برای پیداکردن عنوان مناسب میتوان از کلمات کلیدی استفاده کرد.

نام نویسندگان و آدرس ها

اسامی کسانی که در نوشتن مقاله علمی و تحقیق شرکت داشته اند نوشته شود و ادرس و ایمیل آنها نیز ذکر گردد.

چکیده مقاله

پس از عنوان، چکیده مقاله بخشی مهم است که بیشتر خوانده میشود و در این قسمت مقدمه و اهداف و روش ها و نتایج به دست آمده بصورت خلاصه می آید. چکیده مقاله اهمیت زیادی دارد چون گاها فرصت خواندن یک مقاله به صورت کامل نیست و تنها با خواندن چکیده ماهیت مقاله مشخص میشود. در مقاله علمی تعداد کلمات چکیده بین 150 تا 250 کلمه باید باشد.

واژگان کلیدی

واژه های کلیدی موجود در مقاله علمی که از اهمیت بالایی برخوردارند و معمولا 5 یا 6 کلمه میباشند .

مقدمه

نوشتن مقاله علمی مقاله علمی با یک مقدمه شروع میشود در این بخش مسئله تحقیق و ضرورت انجام آن و اهداف آن بیان میشود و ضمن تشریح موضوع به مسئله پاسخ داده میشود. مقدمه نباید طولانی گردد و گسترش یابد و باید خلاصه باشد و حتی الامکان روان نوشته شود و بنحوی نگارش گردد که خواننده برای خواندن ادامه مقاله مشتاق شود . تنها نکات اصلی را بازگو کرده و به سرعت به اصل موضوع بپردازید .

مقدمه به خواننده مقاله علمی نشان میدهد که به چه دلیل این تحقیق تایید منطقی پژوهش ها و مطالعات پیشین است.

روش تحقیق

لوازم و دستگاههای مورد نیاز و چگونگی روش انجام تحقیق و کنترل نتایج نوشته میشود و در ادامه آن فرآیند و روش انجام کار و جمع آوری اطلاعات به صورت کامل و دقیق بیان میشود.

نگارش مقاله علمی
تالیف و نگارش مقاله علمی
یافته های تحقیق

در بخش بعدی نوشتن مقاله علمی نتایج بدست آمده در تحقیق را برای خواننده به صورت کلمات روان و دقیق ذکر میشود. این نتایج باید عاری از هرگونه اغراق و بزرگ نمایی باشد. در این قسمت میتوان یافته ها و نتایج کمی را در جدول به صورت دسته ای و مرتب آورده شود تا به ارائه مطلب به صورت ساده کمک ویژه ای شود. در این بخش لازم است که نمودار ها و جدول ها بطورکامل شرح داده شوند.

بحث و تجزیه تحلیل

در این قسمت نتایج بدست آمده در تحقیق را تفسیر کرده و مقایسه نتایج بدست آمده در تحقیق با سایر نتایج مطالعات پیشین صورت گیرد. توضیحاتی پیرامون همبستگی متغیرها و تفسیرشان و نیز علت هرگونه مشکل یا انحراف از نتایج بدست آمده در تحقیق و یا نتایج تحقیقات پیشین را برای خواننده توضیح داده شود.

نتیجه گیری

در این قسمت نکته های اصلی در تحقیق آورده میشود و به سادگی نتیجه کلی بدست آمده از پژوهش برای خواننده ارائه می گردد. بخش نتیجه گیری در مقاله علمی باید کوتاه باشد. در این بخش از جدول و تصویر استفاده نمیشود.

منابع

در بخش آخر نوشتن مقاله علمی لازم است منابعی را که در نوشتن این مقاله مورد استفاده قرار داده اید را ذکر کنید.

  • دراین بخش باید منابع تفکیک شود، مقالات و کتاب ها و وب سایت ها هرکدام جدا نوشته شود.
  • منابع با زبان ها متفاوت نیز جدا و به صورت یک دست نوشته گردد .
  • برای نوشتن مقاله علمی نیاز است که از منابع نسبتا زیادی استفاده کنید تا ارزش علمی مقاله بالا باشد.
  • با آوردن مقاله در این چهارچوب یک ساختار جامع و علمی به مقاله میدهید.
جمع بندی

روزانه مقالات فراوانی نوشته میشود ولی تنها حجم کمی از این مقالات به چاپ میرسند. و این امر به دلیل آنست که محقق در تهیه و گردآوری مقاله مهارت لازم را ندارد. برای نوشتن مقاله علمی که دارای ارزش علمی بالایی باشد لازم است که از منابع متعدد علمی و جامع، بهره گرفته شود. برای نوشتن مقاله علمی هم ساده نوشتن مساله حائز اهمیتی است که نمیتوان آن را نادیده گرفت. این ساده نویسی شما را در نوشتن مقاله isi نیز کمک خواهد کرد.

موسسه علمی پژوهشی سفیر یک سایت نوشتن مقاله می باشد که کلیه خدمات نوشتن مقاله را به شما ارائه می کند.

در آخر باید مقاله را در چهارچوب مشخصی قرار داد که ترتیب آن به صورت زیر است :
موضوع مقاله، نام نویسنده و نویسندگان، چکیده، واژگان کلیدی، مقدمه، روش تحقیق، یافته های تحقیق، بحث و تجزیه تحلیل، نتیجه گیری، فهرست منابع .

نوشتن مقاله انگلیسی در کمترین زمان و تضمینی
نوشتن مقاله علمی پژوهشی

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • المیرا
    2021-04-23 21:48

    سلام و احترام
    نوشتن مقاله علمی خواستم. برای گرفتن بورس تحصیلی نیاز داشتم

    پاسخ
    • مدیر سایت
      2021-04-29 16:09

      سلام
      جهت استعلام هزینه وزمان و شرایط نوشتن با شماره 09199777946 تماس بگیرید یا در واتساپ و تلگرام پیام دهید. دیگر خدمات مرتبط ما:
      نوشتن مقاله مروری
      نوشتن مقاله انگلیسی
      نوشتن مقاله علمی پژوهشی
      نوشتن مقاله علمی
      نوشتن مقاله علمی ترویجی
      نوشتن مقاله علمی پژوهشی
      نوشتن مقاله برای مهاجرت
      نوشتن مقاله برای بورسیه
      نوشتن مقاله کنفرانسی
      نوشتن مقاله مروری سیستماتیک

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.