پذیرش و چاپ مقاله کنفرانسی

خانه » پذیرش و چاپ » پذیرش و چاپ مقاله کنفرانسی

آیا با پذیرش و چاپ مقاله کنفرانسی و نوع چاپ آن آشنایی دارید؟ می دانید که چگونه می توان این مقاله ها را نوشت؟ مقالات کنفرانسی که هم اکنون توسط محققین و پژوهشگران در کنفرانس ها ارائه می شود اصول خاصی برای نوشتن دارد. اگر یک نویسنده مقاله به این اصول پایبند نباشد نمی تواند یک نوشته خوب را برای داوری و شرکت در این مجمع ارسال کند. برای آگاهی بهتر و بیشتر شما در ادامه مقاله در مورد مقالات کنفرانسی و انواع مختلف آن، شیوه و اصول صحیح نوشتن مقاله، شرایط چاچ مقالات در مجلات و پذیرش در کنفرانس ها و … مطالبی را بیان خواهیم نمود. اگر علاقمند به این موضوع هستید پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله ما را همراهی نمایید.

اگر مقاله شما هنوز آماده نشده است جهت نوشتن مقاله خود و یا تالیف مقاله با کارشناسان موسسه سفیر تماس بگیرید.

پذیرش و چاپ مقاله کنفرانسی
پذیرش و چاپ مقاله کنفرانسی

آشنایی با پذیرش و چاپ مقاله کنفرانسی

برای آشنایی بهتر و راحت تر با پذیرش و چاپ مقاله کنفرانسی بهتر است با یک مثال شروع کنیم. شما یک مقاله نویسی را در نظر بگیرید که قصد دارد محتوای نوشتاری و یا شفاهی خود را در یک کنفرانس علمی ارائه دهد. برای این کار مقاله ای او باید دارای چالش ها، ایده ها و نظریه هایی باشد که بتواند مجمع یک کنفرانس در سطح داخلی و یا بین المللی را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین او نیاز به یک مقاله با عنوان مقاله ی کنفرانسی دارد. تعداد مقالات کنفرانسی در سال های اخیر با رشد قابل توجهی روبه رو شده است که به طبع آن رقابت نیز در این عرصه افزایش خواهد یافت.

مقاله نویسان می توانند با نوشتن مقالات کنفرانسی داشته های خود در یک کنفرانس علمی به نمایش گذاشته و یا به گسترش دانش خود بپردازند. باید توجه داشت که تمامی مقالات ارسال شده به کنفرانس ها باید توسط کارشناسان و داوران مورد ارزیابی قرار بگیرند.

انواع مقالات کنفرانسی

نوشتن مقاله کنفرانسی به حدی افزایش پیدا کرده است که آن را به چند دسته تقسیم بندی کرده اند تا افراد بتوانند با توجه به نوع توانایی های خود مقالات را ارائه نمایند. در این قسمت هر یک از این موارد را معرفی کرده و توضیح مختصری در مورد آن ارائه خواهیم نمود.

سه دسته بندی متفاوت از مقالاتی که به منظور پذیرش و چاپ مقاله کنفرانسی قابلیت اجرا دارد عبارت اند از:

  • مقالات شفاهی: مقالاتی که در کنفرانس ها به صورت سمینار ارائه می شوند، یعنی گروهی از مقاله نویسان به ارائه ی مقالات خود در یک زمینه ی خاص می‌پردازند. آن ها موظف هستند مقاله خود را در مدت 20 دقیقه به صورت شفاهی ارائه دهند. که از این مدت مشخص شده 5 دقیقه برای پرسش و پاسخ بوده و 15 دقیقه فرصت برای ارائه مقاله در نظر گرفته می شود. همچنین این مقاله باید به صورت پاور پوینت قبل از کنفرانس برای مسئولین ارسال شده باشد.
  • مقالات پوستر و بنر: مقالاتی که به صورت بنر و پوستر در بخش های مختلف کنفرانس به نمایش گذاشته می شود. در این صورت باید شرکت کننده و یا شرکت کنندگان با توجه به نوع فرمت ارائه شده کنفرانس پوستر خود را آماده نمایند.

نکته: در دو روش قبل به صورت شفاهی و یا پسوتر، یکی از افراد شرکت کننده در پروژه مقاله باید ثبت نام کرده و در زمان مشخص شده در محل کنفرانس حضور پیدا کند.

  • مقالات تحت عنوان workshop که در این نوع مقالات بخشی از شرکت کنندگان در کنفرانس ها، اطلاعات و نوشته های خود را به صورت ترکیبی از کار های تئوری و عملی با دیگران به اشتراک می گذارند.

زمان پذیرش و چاپ مقاله  کنفرانسی:

نوع ژورنال زمان اخذ پذیرش زمان چاپ مقاله
مجلات عمومی (میان رشته ای) داخلی بر اساس زمان بندی کنفرانس بر اساس زمان بندی کنفرانس
مجلات تخصصی داخلی بر اساس زمان بندی کنفرانس بر اساس زمان بندی کنفرانس
مجلات عمومی (میان رشته ای) خارجی بر اساس زمان بندی کنفرانس بر اساس زمان بندی کنفرانس
مجلات تخصصی خارجی بر اساس زمان بندی کنفرانس بر اساس زمان بندی کنفرانس

 نکته بسیار مهم: توجه فرمایید که مؤسسه‌ی علمی پژوهشی سفیر طی قرارداد همکاری ویژه با بسیاری از نشریات و مجلات کنفرانسی موجب شده است فرایند پذیرش و چاپ مقالات با اطمینان بیشتر اما هزینه و زمان کمتر نسبت به سایر موسسات و شرکت ها انجام گردد

اصول نوشتن مقالات کنفرانسی

مثل تمامی نوشته های رسمی و یا ادبی، نوشتن مقالات نیز دارای اصول و قواعد خاصی است که البته این اصول در بین انواع مقالات چندان تفاوتی ندارند. به طوری که می توان گفت اصول نوشتاری تمام مقالات یکسان و مشابه یکدیگر می باشند. یکی از مهم ترین اصول مقاله نویسی رعایت قالب بندی و ساختار مقاله است.  پذیرش و چاپ مقاله کنفرانسی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

شما باید به عنوان مقاله نویس کاملا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید تا بتوانید یک مقاله استاندارد و با توجه به شرایط کنفرانس تهیه کنید. مواردی که در ادامه ذکر می شود می تواند به شما در چگونگی نوشتن کمک نماید.

1- انتخاب عنوان مناسب

2- خلاصه ای از نوشته

3-  استفاده از کلمات پر کاربرد و کلیدی

4- نوشتن مقدمه مناسب

5- موضوع و متن اصلی مقاله

6- نتیجه گیری

7- منابع

شما به عنوان مقاله نویس و یا هر شخص دیگری برای اینکه یک مقاله مناسب بنویسید می تواند از مقالات آماده در این زمینه کمک گرفته تا بتواند در زمینه و مووضع مورد نظر بهترین مقاله را ارائه دهد.

شرایط چاپ مقاله در کنفرانس و مجلات

سالانه کنفرانس های بسیاری در سطح داخلی و یا بین المللی و در زمینه های مختلف برگزار می شوند. اساتید، فرهیختگان و مقاله نویسان ارشد می توانند در این کنفرانس های بزرگ جهت پذیرش و چاپ مقاله کنفرانسی حضور داشته باشند. برای شرکت و ارسال مقاله ی خود به کنفرانس ها ابتدا باید از زمان و مکان تعیین شده  مطلع شوید. و همچنین هزینه ی در نظر گرفته شده برای ارسال مقالات آگاه شوید.

شما می توانید این اطلاعات را از سایت هایی که مخصوص اطلاع رسانی درباره‌ی کنفرانس های مختلف طراحی شده اند پیدا کرده و نسبت به ثبت نام در آن ها اقدام کنید. مقالات تنظیم شده باید با موضوع کنفرانس مطابقت داشته و از تمامی اصول نوشتاری و ادبی مقاله ها پیروی کرده باشد. بعد از ثبت نام و ارسال مقاله مدتی طول خواهد کشید تا نظر کارشناسان و داوران به کیفیت مقاله شما اعلام شود.

نکته: توجه داشته باشید که اگر خارج از مهلت تعیین شده برای ارسال مقاله اقدام کنید بسته به نوع کنفرانس ممکن است حتی مقاله شما مورد ارزیابی داوران نیز قرار نگیرد. بنابراین توجه به زمان بندی های در نظر گرفته شده، نکته ای مهم در ارائه ی مقالات کنفرانسی می باشد.

تضمین خدمات:

کلیه خدمات مؤسسه‌ی علمی پژوهشی سفیر توسط این دپارتمان دارای گارانتی می باشد. و ویرایش مقاله تا کسب نتیجه یا ارسال به مجلات جایگزین در صورت لزوم به صورت رایگان انجام می گردد.

نکته بسیار مهم:  لطفا در وارد کردن صحیح آدرس ایمیل خود بسیار دقت نمایید. به محض ارسال سفارش، یک ایمیل تائید به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد که نشانه دریافت سفارش شما توسط موسسه است. در صورتی که این ایمیل را دریافت نکردید، به احتمال بسیار زیاد، آدرس ایمیل خود را به اشتباه وارد نموده اید.

حرف آخر

 پذیرش و چاپ مقاله کنفرانسی از آنجا که برای ارتقاء رزومه دانشگاهی و کاری خوب است بسیار با اهمیت می باشد. برای اینکه مقاله کنفرانسی مناسبی ارسال کنید می توانید از مراکزی که در این زمینه فعالیت می کنند کمک بگیرید. خدمات شرکت ما در این زمینه می تواند به ارائه یک مقاله با کیفیت و در عین حال خاص به شما کمک نماید. متخصصین زیادی در حال حاضر در شرکت فعالیت می کنند که مقالات آن ها جز بهترین ها هستند. شما تنها کافی است با مرکز ما ارتباط برقرار کرده و سپس برای درخواست مقالات خود اقدام کنید.

لازم است بدانید که مقالات کنفرانسی بسیار با اهمیت است. و فرهیختگان، دانشجویان و … علاقه زیادی دارند تا مقالات آن ها در این مرحله مورد توجه قرار بگیرد. و برای چاپ در مجلات ارجاع داده شود. پس سعی کنید انتخاب مناسبی در زمینه شرکت و ارائه خدمات مقاله نویسی کنفرانسی داشته باشید.

پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله همایشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.