لیست مجلات jcr مورد تایید وزارت علوم کدامند؟

خانه » پذیرش و چاپ » لیست مجلات jcr مورد تایید وزارت علوم کدامند؟

آیا می دانید که چرا بسیاری از پژوهش گران در موسسات آموزسی معتبر و دانشگاه های برتر به دنبال لیست مجلات jcr در سال های گذشته برای چاپ مقالات خود در آن ها می باشند؟ و آیا با تفاوت شاخص تاثیر هر یک از مجلات لیست شده در جی سی آر آشنایی دارید و می دانید کدام یک از آن ها برای چاپ مقالات شما مناسب تر خواهند بود؟

ما در این متن قصد داریم تا به طور نسبتا مفصل به بررسی ژورنال های قرار گرفته در لیست مجلات جی سی آر بپردازیم و نگاهی به تغییرات لیست آن ها در دنیا و نیز در داخل کشور داشته باشیم. در صورتی که علاقه مند هستید در مورد این مجلات و میزان تاثیر آن ها بیشتر بدانید در ادامه با ما همراه باشید.

در صورتی که پس از مطالعه متن نیاز به اطلاعات بیشتری به منظور انتخاب یکی از این مجلات به منظور ارسال مقالات خود را داشته باشید می توانید با ما در موسسه علمی پژوهشی سفیر تماس بگیرید.

لیست مجلات jcr شامل مجلات دارای اعتبار q1, q2, q3, q4 می باشد. حالا منظور از لیست نشریات جی سی آر همان فایل اکسلی می باشد که وزارت علوم منتشر کرده است. و آخرین لیستی که ارائه نموده است مربوط به سال 1399 یعنی 2019 می باشد. بعد از این فهرست هنوز لیست جدید و بروزتری را منتشر نکرده است. در مقاله تقاوت مجلات jcr و isi به طور کامل به توضیح مجلات جی سی آر و نحوه رتبه بندی آنها پرداختیم.

لیست مجلات jcr
لیست مجلات jcr

آشنایی با لیست مجلات jcr

جی سی ار که در واقع از حروف انگلیسی j-c-r به دست آمده است مخفف سه کلمه انگلیسی journal citation reports می باشد که معرف یک پایگاه داده علمی برای استناد به مجلات علمی و رتبه بندی آن ها در سرتاسر دنیا می باشد و برای همین از اهمیت بسیار ویژه ای در همه محافل علمی بین المللی برخوردار می باشد.

با توجه به این که در این پایگاه با توجه به تعداد ارجاع هایی که به مقالات منتشر شده در یک مجله علمی شده است و با در نظر گرفتن معیارهای مختلف اقدام به رتبه بندی اعتباری ژورنال های علمی در دنیا می شود. می تواند برای یافتن بهترین ژورنال های علمی در هر رشته تخصصی به پژوهش گران کمک بسیار زیادی بنماید و دقیقا به همین دلیل است که توجه بسیار زیادی به لیست مجلات جی سی ار در دنیا می شود.

لیست مجلات jcr
لیست مجلات jcr

تغییر در لیست مجلات jcr

با توجه به اهمیتی که مجلات jcr دارند ممکن است شما هم به دنبال یافتن لیست این مجلات باشید. در صورتی که به دنبال استفاده از لیست مجلات جی سی ار باشید باید به این نکته به طور جدی توجه کنید که هر ساله تغییراتی در این لیست به وجود می آید و برای همین باید از جدیدترین لیست های منتشر شده برای خود استفاده کنید.

ما در ادامه نگاهی به تغییرات این لیست ها در طول سال های گذشته خواهیم انداخت و نکات بیشتری را در این مورد به شما خواهیم گفت. اما قبل از بیان این مطالب، با توجه به این تغییرات توصیه می کنیم همواره آخرین نسخه لیست مجلات جی سی ار را برای استفاده دانلود کنید.

لیست مجلات jcr مورد تایید وزارت علوم
لیست مجلات jcr مورد تایید وزارت علوم

لیست مجلات jcr 2020

با توجه به این که در سال 2021 میلادی هستیم بهترین لیست مجلات جی سی ار که می تواند توسط شما مورد استفاده قرار گیرد لیست متعلق به سال 202 و یا 2021 میلادی خواهد بود که بر اساس آخرین تغییرات در جایگاه ژورنال های علمی در دنیا تنظیم شده است و می تواند به شما کمک کند در حوزه تخصصی خود یکی از آن ها را برای چاپ مقاله انتخاب کنید.

تغییرات در لیست مجلات jcr 2019

اگر چه لیست مجلات در سال جاری و مجلات جی سی ار در سال 2020 میلادی بهترین گزینه برای انتخاب یک ژورنال علمی شما خواهند بود، اما در صورتی که نیاز به مقایسه در تغییراتی که در لیست مجلات و رتبه هر یک از آن ها در لیست های مربوطه داشته باشید بهتر است که نگاهی به لیست مجلات جی سی ار در سال 2019 نیز بنمایید.

این کار می تواند شما را با تغییراتی که هر یک از مجلات علمی در طول سال های متوالی ممکن است بنا به دلایل مختلف تجربه کنند آشنا کند.

لیست مجلاتjcr  مورد تایید وزارت علوم

اگر چه در دنیا امکان دست یافتن به لیست مجلات جی سی ار برای یافتن ژورنال های علمی مناسب وجود دارد، اما در داخل کشور در بیشتر موارد دانشجویان از لیست منتشر شده مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استفاده می کنند تا ژورنال جی سی ار مناسب برای چاپ مقالات خود را انتخاب نمایند.

شما هم می توانید در صورت نیاز با جست و جو در فضای مجازی این لیست ها را از سایت های معتبر وابسته به وزارت علوم دانلود کنید.

لیست مجلات jcr 2020 وزارت علوم

در صورت نیاز به دانلود یک لیست که در اکثر موارد در سایت های وابسته به وزارت علوم و یا سایر سایت های معتبر علمی در دسترس است، به این نکته توجه داشته باشید که همان طور که ذکر شد بهتر است از به روزترین لیست های منتشر شده برای انتخاب ژورنال مد نظر خود استفاده کنید.

در حال حاضر با توجه به زمان نگارش این متن لیست هایی که در سال های 2020 و یا 2021 منتشر شده اند و در بر دارنده ژورنال های معتبر جی سی ار در رشته تخصصی شما می باشند بهترین گزینه ها برای انتخاب هستند.

لیست مجلات jcr 2019 وزارت علوم

در داخل کشور نیز مانند سایر کشورهای دنیا استفاده از لیست های متعلق به ژورنال های معتبر جی سی ار که در چند سال متوالی تغییراتی در رتبه خود داشته اند شاید جالب باشد و شما را با ژورنال های برتر که برای دو یا چند سال متوالی در صدر لیست بوده اند بیشتر آشنا کند.

به همین دلیل برای شما هم مقایسه لیست مجلات جی سی ار مورد تایید وزارت علوم در سال های 2019 و 2020 و سال های قبل از آن ها خالی از لطف نیست. به خصوص برای مجله تخصصی که برای چاپ مقالات خود قصد انتخاب آن را دارید بهتر است که قبل از تصمیم گیری قطعی در همه لیست ها به بررسی تغییر اعتبار و یا جایگاه ژورنال مربوطه بپردازید.

چهارک لیست مجلات jcr

یک نکته قابل ذکر دیگر در ارتباط با لیست های منتشر شده در داخل کشور و خارج از کشور که توسط وزارت علوم و یا در سطح بین المللی در دسترس قرار دارند، و باید به آن توجه داشته باشید، چارک و یا چهارک لیست مجلات مربوطه می باشد که در جای خود از اهمیت زیادی برخوردار است.

زیرا که چاپ مقاله در ژورنال های قرار گرفته در لیست چهارک اول مجلات جی سی ار امتیازاتی را برای شما به دنبال خواهد داشت که شاید حتی برای شما قابل تصور نباشد. به گونه ای تحسین بسیار زیادی را به دنبال خواهد داشت.

لیست مجلات q1 وزارت علوم

چاپ مقاله در ژورناله ای قرار گرفته در یک چهارم اول رتبه بندی مجلات جی سی ار که با نام مجلات q1 نیز شناخته می شوند بر دیگر ژورنال ها ارجحیت دارد .و به همین دلیل وزارت علوم لیست مجلاتjcr که در چهارک اول قرار دارند را نیز در اختیار جامعه علمی قرار داده است.

از کجا بفهمیم مقاله q1 است

در پاسخ به این سوال باید گفت وزارت علوم لیست مجلاتjcr را با توجه به رتبه بندی آن ها منتشر کرده است و برای همین در صورتی که قصد دارید بدانید آیا یک مقاله یا مجله q1 است یا خیر، تنها کافی است نگاهی به این لیست ها داشته باشید.

البته در منابع خارجی نیز لیست این ژورنال ها وجود دارد و با مراجعه به آن ها نیز امکان شناسایی مقالات q1 وجود خواهد داشت و تنها نیاز به سرچ ساده ای در این مورد خواهید داشت که در ادامه برای شما مثال های بیشتری خواهیم زد.

لیست ژورنال های q1

در صورتی که شما به سادگی برای عبارت “لیست ژورنال های q1 isi” سرچ کنید می توانید سایت های معتبری را در داخل کشور پیدا کنید که متعلق به دانشگاه های برتر کشور و یا سایر نهادهای وابسته به وزارت علوم بوده و این لیست ها را در اختیار شما قرار خواهند داد.

برای همین با کمی تلاش امکان دسترسی به لیست مجلاتjcr در سال های 2019 و 2020 و سایر سال های منتهی به سال 2021 برای شما به راحتی وجود خواهد داشت.

لیست مجلات q2

مانند مجلات q1، لیست مجلات q2 یا چهارک دوم یا سایر لیست های منتشر شده در داخل کشور به سادگی در دسترس است.

اما نکته جالب این است که تعدادی از مجلات تخصصی در داخل کشور هستند که در پایگاه جی سی ار دارای جایگاه و رتبه علمی هستند و می توانید با نگاهی به لیست مجلات jcr ایران به رشد علمی کشور در این زمینه پی ببرید.

کلام اخر

ما در این متن نگاهی به اهمیت مجلات جی سی ار انداختیم و سعی کردیم شما را با تغییراتی که در لیست این مجلات در طول سالیان (به عنوان مثال تغییراتی که در فاصله بین سال 2019 و 2020 میلادی) به وجود خواهد میاید بیشتر آشنا کنیم.

موسسه علمی پژوهشی سفیر یکی از موسسات فعال در زمینه ارائه خدمات پذیرش مقاله در ژورنال های قرار گرفته در لیست مجلات jcr می باشد که در صورت نیاز امکان ارائه هر گونه مشاوره در این زمینه به شما را خواهد داشت.

لیست مجلات isi
9 روش انتخاب مجله مناسب برای چاپ مقاله

8 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • نازيلا
    2023-08-12 19:58

    سلام لطفا شماره تماس بفرماييد كه بتوانم ارتباط از طريق whatsapp داشته باشم

    پاسخ
  • سارا میرجبار
    2021-04-12 02:42

    سلام. لطفا لیست مجلات jcr سال ۲۰۲۱ رو واسم میفرستید. واسه دانشگاه سراسری میخوام. گفته مجلات اسکوپوس هم قبول میکنن

    پاسخ
    • مدیر سایت
      2021-04-18 20:00

      سلام
      هنوز لیست بروزی از مجلات jcr منتشر نشده است. و همچنان آخرین لیستی که توسط وزارت علوم منتشر شده است مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که آخرین لیست مجلات jcr در سال 2019 یا 1398 منتشر گردیده است. جهت دریافت لیست مربط با رشته خود می توانید در واتساپ به ما پیام دهید.

      پاسخ
      • میثم
        2022-06-05 09:44

        سلام. لطفاآخرین لیست مجلات jcr مربوط به رشته عمران گرایش مدیریت منابع آب رو بهم میدین

        پاسخ
        • عبداللهی
          2023-06-17 14:17

          لیست مجلات jcr برای سال 2023 چه تاریخی منتشر خواهد شد؟

          پاسخ
          • مدیر سایت
            2023-06-28 11:34

            سلام
            وقت بخیر
            هنوز مجلات jcr برای سال 2023 منتشر نشده است.

          • مدیر سایت
            2023-06-28 11:44

            سلام
            وقت بخیر
            مجلات jcr برای سال 2023 منتشر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.