تفاوت مجلات isi و jcr چیست؟

خانه » پذیرش و چاپ » تفاوت مجلات isi و jcr چیست؟

تفاوت مجلات isi و jcr یکی از معضلات اخیر دانشجویان و پژوهشگران عزیز می باشد. در این مقاله می خواهیم به بیانی ساده به فرق مجلات آی اس آی و جی سی آر بپردازیم. قبل از اینکه به تفاوت این دو بپردازیم امیدواریم که مقاله خود را تهیه کرده باشید. قبل از اقدام برای پذیرش و چاپ مقاله jcr و همچنین پذیرش و چاپ مقاله isi ابتدا در مورد تفاوت ها اطلاعات کسب نمایید. اگر هنوز موفق به تهیه مقاله نشده اید می توانید سفارش نوشتن مقاله خود را دهید. اگر هم قصد نوشتن ندارید می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی نمایید می توانید از خدمات استخراج مقاله از پایان نامه استفاده نمایید.

در این مقاله به طور کاملا ساده به تفاوت ها و شباهت های این دو نوع مجله می پردازیم. آیا مجلات جی سی آر همان مجلات آی اس آی هستند؟ آیا مجلات isi listed با مجلات jcr تفاوت دارد.

 

تفاوت مجلات isi و jcr
تفاوت مجلات isi و jcr

 

 تفاوت مجلات isi و jcr از نظر اعتبار و فرآیند داوری

تفاوت مجلات isi و jcr از نظر اعتبار و فرآیند داوری نیز اهمیت بسیاری دارد. مجلات آی اس آی و جی سی آر هر دو توسط موسسه تامسون رویترز منتشر می شوند. اما این دو مجله از نظر اعتبار و فرآیند داوری دارای تفاوت های اساسی می باشند. بنابراین بدون اینکه بخواهم شما گیج کنم به طور مختصر و ساده تفاوت هر دو را بیان میکنم. اخذ پذیرش و چاپ مقاله از مجلات jcr بسیار سخت می باشد و پروسه داوری طولانی تری دارند. زیرا این مجلات به لحاظ داشتن اعتبار بالا بصورت تضمینی با هیچ موسسه ای کار نمی کنند و عمده داوری خود (70 الی 80 درصد) را روی بار علمی و محتوای مقاله ارسالی پژوهشگر انجام می دهند. به عبارت دیگر این مجلات محتوی محور هستند. تفاوت مجلات isi و jcr از نظر اعتبار و فرآیند داوری عبارتند از:

  • اعتبار و امتیاز مجلات jcr بیشتر از مجلات isi می باشد.
  • فرآیند داوری در مجلات jcr به مراتب سختگیرانه تر از مجلات isi می باشد.
  • زمان فرآیند داوری در مجلات jcr به مراتب طولانی تر از مجلات isi می باشد.

قبل از اطلاع از تفاوت های دیگر این دو مجله می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان ما جهت  پذیرش و چاپ مقاله jcr و همچنین پذیرش و چاپ مقاله isi اقدام نمایید.

تفاوت مجلات جی سی آر و آی اس آی از نظر هزینه پذیرش و چاپ

تفاوت اصلی مجلات isi و jcr به نحوه چاپ مقاله در این مجلات مرتبط می باشد. چاپ مقاله در مجلات isi با پرداخت هزینه صورت می پذیرد. جهت استعلام هزینه به صفحه پذیرش و چاپ مقاله در مجلات isi  مراجعه نمایید. چاپ مقاله در مجلات jcr رایگان است و نیازی به پرداخت  وجه در برابر پذیرش و چاپ نیست. از دیگر تفاوت ها می توان گفت دسترسی به مقالات  isi بدون هزنه می باشد و رایگان میتوانید به این مقالات ارجاع دهید.

در مقابل ارجاع دادن به مقالات jcr پولی میباشد. چون مجلات از طریق چاپ مقاله هزینه های مورد نیاز خود را باید تامین کنند به همین دلیل باید از نویسنده هزینه ای تحت عنوان هزینه چاپ مقاله اخذ شود و چنانچه این هزینه هنگام چاپ مقاله از نویسنده دریافت نشود استناد کنندگان و خوانندگان مقالات باید هزینه را پرداخت کنند. که اصطلاحا به دسترسی به مقالات مجله isi که رایگان میباشد open access  گفته میشود و به مقالات مجلات jcr که با پرداخت هزینه میباشند close access گفته میشود.

فرق مجلات isi و jcr از نظر هزینه پذیرش و چاپ به طور مختصر عبارتنداز:

  • پذیرش و چاپ مقاله در مجلات isi به صورت پولی می باشد.
  • پذیرش و چاپ مقاله در مجلات jcr رایگان می باشد.
  • دسترسی به مقالات در مجلات isi رایگان میباشد و open access  هستند.
  • دسترسی به مقالات در مجلات jcr اکثرا پولی میباشد و  close access  هستند.

به شما پیشنهاد می شود قبل از اینکه جهت پذیرش و چاپ مقاله خود در مجلات isi و jcr اقدام نمایید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

 تفاوت مجلات isi و jcr از نظر تضمین در پذیرش و چاپ

تفاوت عمده دیگر مجلات آی اس آی و جی سی آر با یکدیگر در این است که چاپ مقاله در مجلات isi به صورت کاملا تضمینی میباشند اما چاپ مقاله در jcr ها تضمینی نمیباشد. چاپ مقاله در مجلات isi به صورت کاملا تضمینی میباشد البته داوری مجلات  isi نیز بسیار سختگیرانه هستند اما در صورتی که مقاله ناب و جدید باشد در این مجلات میتواند به صورت تضمینی پذیرش و چاپ شود.

ولی برای چاپ مقاله در مجلات  jcr تضمینی نمیباشد و همه چیز بستگی به نظرات داوران دارد و نمیتوان تضمین پذیرش این مقالات را داد و شما در هر شعاری در اینترنت یا تبلیغات موسسات دیدین که چاپ تضمینی مقاله jcr این کاملا شعار میباشد و هیچگونه پایه و اساس صحیحی ندارد. سرنوشت مقالات jcr به طور کاملا صد در صد در مرحله داوری مشخص خواهد شد. داوری مجلات jcr بسیار سخت و طولانی میباشد و کاملا وابسته به سطح علمی مقاله میباشد. قبل از اینکه مقاله خود را به مجلات jcr سابمیت کنید ابتدا از کیفیت آن اطمینان حاصل فرمایید و سپس اقدام کنید.

فرق مجلات isi و jcr از نظر تضمین در پذیرش و چاپ به طور مختصر عبات است از:

  • پذیرش و چاپ مقاله در مجلات isi به صورت تضمینی می باشد.
  • پذیرش و چاپ مقاله در مجلات jcr به هیچ وجه  تضمینی نمی باشد.

شباهت های مجلات isi و jcr

مجلات isi  و jcr هر دو توسط موسسه علمی تامسون رویترز منتشر می‌شود. تامسون رویترز یکی از نمایه های علمی معتبر محسوب می شود.

چند نکته مهم در مورد مجلات جی سی آر و آی اس آی

  •  با اینکه برای چاپ مقاله در مجلات isi و jcr باید مقاله شما کیفیت بسیار بالایی داشته باشد اما از مقاله ای که از پایان نامه استخراج و یا تهیه کرده اید نیز میتوانید استفاده کنید و آنرا ترجمه و ویرایش کنید و به مجله مورد نظرتان سابمیت کنید. مقالات استخراج شده از پایان نامه اعتبار کافی برای چاپ شدن در تمامی مجلات داخلی و خارجی معتبر را دارند.
  • با فرق ها و شباهت های چاپ مقاله در مجلات isi و jcr آشنا شدید و اکنون میتوانید به سادگی اقدام به چاپ کنید موسسه علمی |زوهشی سفیر با جارب چندین ساله خود در زمینه پذیرش و چاپ مقالات علمی و تخصصی میتواند مقالات شما محققین عزیز را با بهترین کیفیت و به صورت کاملا تخصصی چاپ کند. کلیه خدمات و فرایند های لازم برای چاپ مقالات با بهترین کیفیت و به صورت کاملا تخصصی می باشند. جهت کسب مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.
  • یکی از فاکتورهایی که احتمال پذیرش در مجلات jcr غیرتضمینی را افزایش می دهد اینست که نویسندگان محترم حتما بخش “دستورالعملهایی برای نویسندگان” را با دقت مطالعه نموده و محتوا و فرمت بندی محتوایی مقاله خود را مطابق با درخواست مجله تنظیم نمایند.

برای ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل  info@safir-paper.com ارسال نمایید تا مشاور های مورد نیاز برای شما ارائه شود.

مجلات پولی و رایگان کدامند؟

در واقع بخواهیم مجلات پولی و رایگان دسته بندی کنیم، می توان گفت که برخی مجلات محتوی محور هستند. یعنی این مجلات کیفیت و بار علمی مقاله بیشتر برایشان اهمیت دارد. بنابراین بدون دریافت هزینه اقدام به چاپ مقاله می کنند. در اصل چاپ مقاله های کیفیت بالا باعث می شود اعتبار مجله و نشریه خودشان هم بالاتر رود. در مقابل بعضی از مجلات پولی هستند و کیفیت مقاله خیلی برایشان مهم نیست. چون در مقابل پذیرش و چاپ مقاله شما پول می گیرند. بنابراین به هر قیمتی مقاله شما به صورت تضمینی در قبال دریافت وجه چاپ می شود ولو اینکه کیفیت مقاله پایین باشد.

خب حالا بخوام از این مجلات اسمی ببرم میتونم مجلات isi listed پولی رو بهتون معرفی کنم. این مجلات دارای ایمپکت فاکتور بسیار پایینی هستند و بعضا اصلا ضریب تاثیر ندارند. و هر لحظه ممکن است وارد بلک لیست وزارتین شود. پس این مجلات را اصلا پیشنهاد نمی کنیم.

همیشه پیشنهاد ما به دانشجویان دکتری و کسانی که قصد اپلای دارند، این است که مقالات خود را در مجلات محتوی محور چاپ کنند.

تفاوت مجلات jcr با مجلات isi از نظر ساختار و فرمت

همانگونه که در مقاله ساختار و فرمت مقاله jcr گفتیم، هر مقاله جی سی آر حتما باید جهت پذیرش و چاپ jcr اصول خاصی را رعایت کرده باشد. در غیر این صورت کار پذیرش گرفتن دشوار می شود. و در نهایت اصلاحیه مکرر منجر به ریجکت شدن مقاله شما می شود.

نتیجه گیری

تفاوت مجلات isi و jcr به طور مفصل گفتیم. اگر دنبال مجلات رایگان هستید از بین لیست مجلات jcr انتخاب نمایید.  اگر بدنبال مجلات پولی هستید می توانید از بین لیست مجلات isi انتخاب نمایید.

پذیرش و چاپ مقاله
نگارش مقاله isi تضمینی و فوری

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • قدوسی سیمین
    2021-04-12 02:39

    سلام. ببخشید مجلات jcr اعتبار بیشتری دارند یا مجلات isi. من چند تا مجله ای اس ای بردم دانشگاه. واحد تحقیقات دانشگاهمون قبول نکرد. گفت این مجلات فیک هستن. حالا این سوال واسم پیش اومد که کدوم معتبر تر هستند. و دانشگاه کمتر گیر میده

    پاسخ
    • مدیر سایت
      2021-04-18 20:03

      باسلام و احترام
      مجلات مورد تایید وزارت علوم، یا همان وزارتین همان مجلات jcr می باشد که آخرین لیست آن در سال 2019 منتشر شده است. مجلات jcr توسط تمامی دانشگاه های داخلی از جمله دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری مورد تایید می باشد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.