نگارش مقاله isi تضمینی و فوری

خانه » مقاله » نگارش مقاله isi تضمینی و فوری

نگارش مقاله isi به عنوان یکی از مراحل اصلی تحصیلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی چه دوره کارشناسی ارشد و چه دکتری محسوب می شود. یکی از دغدغه های اصلی هر دانشجو این است که، چگونه یک مقاله isi را نگارش نماید؟ چگونه به نگارش یک مقاله علمی خوب برای مجلات isi بپردازد؟. یک مقاله isi خوب از چه قسمت هایی تشکیل می شود؟ آیا خودمان از پس نگارش مقاله برای مجلات isi بر می آییم؟. در این مقاله آموزش صفر تا صد نوشتن مقاله isi از ابتدا تا ارسال مقاله به ژورنال های ISI را آموزش خواهید داد.

در مقاله شما راههای مختلفی را پیش رو خواهید داشت. در وهله اول شما می توانید نوشتن مقاله ISI خود را به کارشناسان موسسه علمی پژوهشی سفیر بسپارید. همچنین یکی از روش های ساده نگارش مقاله، انجام مقاله isi از رساله دوره کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. در این مسیر هم می توانید استخراج مقاله از پایان نامه خود را به کارشناسان رشته خود در موسسه سفیر بسپارید. علی ایحال اگر خواستید خودتان مقاله ای isi نگارش نمایید بهتر است این مقاله را به طور کامل مطالعه نمایید و در صورت هر گونه سوال به کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

در حقیقت مقالات و ژورنال‌های تحت پوشش موسسه علمی الزیویر با عنوان مقاله اسکوپوس (Scopus) و مقالات تحت پوشش موسسه تامسون رویترز با عنوان مقاله آی اس آی (isi) شناخته می‌شوند. از آنجایی که اصول نگارش مقاله isi با اصول نگارش مقاله scopus تقریبا مشابه است، بریم که یک مطلب کاربردی درباره مراحل نگارش مقاله isi براتون داشته‌ باشیم!

نگارش مقاله isi
نگارش مقاله isi

فهرست مطالب

مشاوره در نگارش مقاله isi

موسسه علمی پژوهشی سفیر با سابقه ای درخشان و طولانی مدت در حوزه مقاله همچون مشاوره در نگارش مقاله isi، ترجمه تخصصی مقاله، ویرایش، ویراستاری و بازنویسی مقاله، رفع سرقت علمی یا پلاجریزم، رفع ایرادات داوری، پارافریز مقاله، پذیرش و چاپ مقاله isi، پذیرش و چاپ مقاله JCR، پذیرش و چاپ مقاله  PUBMED، پذیرش و چاپ مقاله WOS، پذیرش و چاپ مقاله ISC، تهیه و ساخت پاورپوینت از مقاله، پذیرش و چاپ مقاله  SCOPUS، خلاصه سازی مقاله، حروف چینی و صفحه آرایی مقاله، پذیرش و چاپ مقاله علمی و پژوهشی و پذیرش و چاپ مقاله کنفرانسی و همایشی، تمامی پژوهشگران و دانشجویان و محققین گرانقدر را به امتیازات و رتبه علمی مورد علاقه شان برساند.

همچنین توانسته است با خدمات حرفه ای و تخصصی خود در حوزه مقاله پایان نامه همچون تهیه و نوشتن مقاله از پایان نامه، مشاوره در نگارش پایان نامه، مشاوره در نگارش پروپوزال، حروف چینی و صفحه آرایی پایان نامه، ویرایش پایان نامه، تبدیل پایان نامه به کتاب، صحافی و چاپ پایان نامه، تهیه و ساخت پاورپوینت از پایان نامه، تمامی پژوهشگران و دانشجویان و محققین گرانقدر را به امتیازات و رتبه علمی مورد علاقه شان برساند.

اصطلاحی به نام In The Bin رایج است به معنای “بدرد سطل زباله می خورد” است. این اصطلاح به مقالاتی گفته می شود که در آنها اصول پژوهش و نگارش مقاله isi رعایت نشده است و به هنگام داوری بدون آنکه موضوع پژوهش مطالعه شود مستقیماً درون سطل زباله انداخته می شود.

قواعد نگارش مقاله isi

بنابراین در این راستا شما را در نگارش مقاله isi عالی و مناسب جهت اخذ پذیرش و چاپ از کلیه مجلات و ژورنال های معتبر راهنمایی می نماییم .  جهت آشنایی با نحوه سفارش   نگارش مقاله، هزینه نگارش مقاله، زمان نگارش مقاله برای مجلات ISI و JCR لطفا به صفحه انجام مقاله isi رجوع کنید.

برای اینکه بر نحوه نگارش مقاله آی اس آی (isi) تسلط پیدا کنیم، قبل از آنکه به سراغ قواعد و ساختار مقاله برویم، ابتدا باید بدانیم به چه مقاله ای isi می‌گویند و آیا هر مقاله علمی می‌تواند isi (آی اس آی) باشد؟ چرا نگارش مقاله isi  تا این اندازه مهم است؟ در مقاله‌ای که درباره چاپ مقاله نوشته‌ایم؛ اشاره کردیم که “پایگاه علمی تامسون رویترز با نام isi و پایگاه علمی الزویر (Elsevier) با نام scopus دو نهاد مستقل، معتبر در زمینه نشر پژوهش‌های علمی دانشمندان جهان هستند.

هدف شما از نگارش مقاله isi چیست؟

قبل از شروع نگارش مقاله isi، ابتدا اهدافتان را مشخص کنید که چرا قصد چاپ مقاله دارید. سپس مشخص کنید که آیا فرضیات و سوالات تحقیق شما و طرح یا آزمایش آن فرضیات و سوالات قابل‌ چاپ هستند یا خیر. قبل از شروع این سوالات را از خودتان بپرسید:

  • آیا مقاله جدید و جذابیت دارد؟
  • آیا عنوان مقاله باعناوین کنونی چاپ شده ارتباط دارد؟
  • آیا مقاله از نوآوری برخوردار است؟

اگر پاسخ‌ شما به سوالات مثبت باشد، پس می‌توانید در صدد نگارش مقاله و بسط مطالب خود باشید. اگر جواب سوالات منفی باشد، شاید بهتر است مقاله‌ تان را به نشریه‌ی محلی یا مجله ای با ضریب تأثیر پائین ‌تر عرضه کنید.

داوران مجلات در پروسه داوری معمولا به دنبال جواب برای سوالات زیر هستند و اگر برای این سوالات پاسخ مناسبی دریافت نمایند به آن مقاله جواب مثبت خواهند داد و به مقاله پذیرش خواهند داد:

  • آیا مقاله حاوی مطالب جدید کافی است؟
  • آیا موضوع منطبق با اهداف نشریه یا مجله است؟
  • آیا مطالب مقاله با دقت و نظم کافی مطرح شده است؟
  • آیا روش‌ها و آزمایشات مقاله قابلیت تکرار دارند؟
  • آیا نتایج به درستی مطرح شده است؟
  • آیا بحث مرتبط، دقیق تهیه شده است؟
  • آیا نتیجه‌گیری‌ بر اساس داده ها مورد تایید می باشد؟
  • آیا زبان مقاله از نظر دستوری و نگارشی قابل‌قبول است؟
  • آیا اعداد و جداول صحیح هستند و به خوبی طراحی شده‌اند؟
  • آیا منابع متن در فهرست منابع آورده شده‌اند؟

نوع مقاله isi خود را انتخاب کنید.

از لحاظ نوع مقاله isi با چند نوع مقاله مواجه هستید که در بخش های بعدی این مقاله آنها را توضیح می دهیم. بنابراین ابتدا نوع مقاله خود را مشخص نمایید.

مجله isi هدف‌ خود را انتخاب کنید.

قبل از نگارش مقاله isi نحوه انتخاب مجله isi مناسب با مقاله شما به نوبه خود کار دشواریست. سعی نکنید مقاله را برای مجلات و نشریات مختلف ارسال نمایید. چون اکثر این مجلات دارای سیستم ثبت واحدی برای مقالات هستند و این کار از نظر آنها غیر اخلاقی و خلاف قانون مجلات می باشد. بنابراین ارسال همزمان یک مقاله برای چند مجله منجر به ریجکت شدن مقاله شما خواهد شد ولو اینکه کیفیت مقاله شما بسیار بالا باشد.  بنابراین فقط یک بار ثبت و سابمیت مقاله را انجام دهید و منتظر پاسخ داوران باشید.

بهترین راه انتخاب یک مجله مناسب این است که نگاهی به مقاله‌هایی بیندازید که برای تهیه‌ی مقاله خود از آنها کمک گرفته اید. احتمالاً اغلب آنها بروی یک یا دو مجله تمرکز کرده اند. آخرین شماره‌های مجله مورد نظر را بخوانید و با موضوعات بروز و مقالات پذیرفته شده جدید آشنا شوید. درصد بالای ریجکت مقاله از سوی مجلات isi را هم در نظر داشته باشید (مثلاً، نشریه Nature ۹۰% مقالات را ریجکت می‌کند) و اگر مقاله شما چندان چالشی نیست، روی مجلاتی تمرکز کنید که ادعا کمتری داشته باشند و ضرایب تأثیر پایین‌تری داشته باشند.

به دستورالعمل مجله در راهنمای نویسندگان دقت کنید.

بعد از انتخاب مجله isi و نگارش مقاله isi برای ارسال مقاله ‌تان، به وب ‌سایت مجله مورد نظر بروید و دستورالعمل نویسندگان را با دقت و برای چندین بار مطالعه فرمایید. دستورالعمل نویسندگان معمولاً حاوی دستورالعمل‌های نگارشی ویرایشی، دستورات سابمیت مقاله، هزینه های چاپ، هزینه های دسترسی باز (open access) و کپی‌رایت و دستورالعمل‌های اخلاقی است. نحوه نگارش مقاله آی اس آی در آن‌ها به خوبی تشریح شده است و به نوعی آموزش نگارش مقاله رایگان است. باید دستورالعمل نویسندگان را در مقاله خودتان، حتی در پیش‌نویس اولیه اعمال نمایید و از آرایش مناسب متن، نقل منابع و مأخذ، فهرست علائم و اختصارات، ارقام و جداول و غیره، استفاده کنید.

بنابراین سعی کنید مقاله را بر اساس سلیقه داوران و مجله نگارش نمایید. چرا که تبدیل یک مقاله از پیش تهیه شده به مقاله مورد نظر داوران مجله کاری وقت گیر می باشد بنابراین ابتدا دستورالعمل نحوه نگارش را از مجله مورد نظر دریافت نمایید و سپس بر اساس آن اقدام به نگارش مقاله کنید.

به ساختار و فرمت مقاله دقت کنید.

سعی کنید مقاله خود را بر اساس ساختار، فرمت و قالب خاص آن مجله نگارش مقاله isi کنید، پس خیلی مهم است که به راهنمای نویسندگان رجوع کنید. با وجود این، به طور کلی، اغلب آنها از ساختار مشابهی تبعیت می‌کنند.

  • بخشی که امکان فهرست‌سازی و جست‌وجوی موضوعات، مقاله را آموزنده، جذاب و کارآمد می‌سازد. این بخش از عنوان، نویسندگان (و دانشگاه‌ها یا سازمان وابسته)، چکیده و کلمات کلیدی تشکیل می‌شود.
  • بخشی که حاوی متن اصلی است، که معمولاً به این قسمت‌ها تقسیم می‌شود: مقدمه، روش‌ها، نتایج، بحث و نتیجه‌گیری.
  • بخشی که شامل سپاسگزاری، منابع و مأخذ و مطالب تکمیلی یا ضمائم است.

ساختار یک مقاله‌ی کامل مطابق فرمت IMRAD  تهیه می شود که از سوی انجمن استانداردهای ملی آمریکا به عنوان ساختار استاندارد در سال ۱۹۷۹ ارائه شده که به این سؤالات پاسخ می‌دهد:

هر مقاله با عنوان، چکیده و کلمات کلیدی شروع می‌شود. یعنی، پیش از شروع نگارش مقاله عنوان مقاله، چکیده مقاله و کلمات کلیدی مقاله را نگارش نمایید.

متن اصلی مقاله ISI مطابق قالبی به نام قالب IMRAD تهیه می‌شود: این کلمه از حرف اول این واژگان درست شده ‌است:

مقدمه مقاله  (Introduction)، روش  (Method)، نتایج (Results) و بحث‌های انتهایی مقاله  (Discussion)

  • مقدمه: چه کاری انجام دادید که منجر به مقاله‌نویسی شد؟ چرا این کار را انجام دادید؟
  • روش: چگونه این کار را انجام دادید؟
  • نتایج: چه چیزهایی یافتید؟
  • بحث: هدف کل کار چیست؟

در ادامه‌ی متن اصلی نتیجه‌گیری، سپاسگزاری، منابع و مأخذ و مطالب پشتیبان می‌آید.

با اصول اخلاقی مجله آشنا شوید.

یکی از مهمترین مسائلی که مجلات به آن می پردازند رفع سرقت ادبی (پلاجریزم) است.  پلاجریزم (Plagiarism) می‌تواند به عواقب وخیمی، از نظر حرفه‌ای و حقوقی، منجر شود. همچنین ممکن است بدون قصد تخلف از اصول اخلاقی مرتکب این تخلفات شوید. منابع آموزشی عبارتند از بسته‌ی منابع اصول اخلاقی نشر (PERK) منتشر شده توسط کمیته‌ی اصول اخلاقی نشر (COPE) و اصول اخلاقی در وبسایت نشر و پژوهش الزویر.

ترجمه تخصصی مقاله فارسی به مقاله انگلیسی

اگر با کیفیت ترین نگارش مقاله isi را نگارش کرده باشید و بهترین و کاملترین راهکار را برای رفع یک مسئله اساسی ایجاد کرده باشید یا موضوع جدیدی را ارائه کرده باشید؛ چنانچه نتوانید آن را بر اساس دستورالعمل های مجلات ISI به زبان انگلیسی ترجمه کنید؛ در نتیجه کار بیهوده ای انجام داده اید وهیچ چیزی در پایان دست شما را نخواهد گرفت. اگر در ترجمه مقاله خود فرمت و قالب مجله‌ای که می‌خواهید مقاله شما در آنجا چاپ شود را در نظر نگیرید مقاله  شما ریجکت خواهد ‌شد. در پایان به شما پیشنهاد میکنیم که حتما نگارش مقاله isi خود را به موسسه علمی پژوهشی سفیر بسپارید. چون مقاله شما از ابتدا بر اساس دستورالعمل های مجلات isi نگارش می شود و زبان مقاله شما از ابتدا لاتین می باشد. در این صورت در هزینه های خود از جمله هزینه بالای ترجمه صرفه جوی خواهید کرد.

دلایل ریجکت شدن مقاله isi

  1. ابهام در عنوان و موضوع مقاله
  2. موضوع تکراری
  3. مقاله غیر تخصصی
  4. عدم تطابق موضوع مقاله با اهداف مجله وحیطه کاری آنها
  5. عدم رعایت دستورالعمل مقاله‌نویسی مجله موردنظر
  6. عدم صحت اعداد، آمار، آزمون و نمونه‌گیری مقاله
  7. کامل بودن تمام قسمت های مقاله، برای مثال مقاله فاقد یک بخش مهم مثل نتیجه گیری یا مقدمه نباشد
  8. نحوه تهیه چکیده و رعایت دستورالعمل مجله در تهیه چکیده

انواع مقاله isi

جهت نگارش مقاله isi و درج آن در مجلات معتبر داخلی یا ISI باید ابتدا با انواع مقاله ISI آشنا شویم. ابتدا باید با انواع چاپ مقاله ISI آشنا شویم و بعد به نگارش مقاله بپردازیم.

  1. مقالات پژوهشی (Research Articles): این مقالات باید شامل: صفحه عنوان، چکیده، مقدمه، روش کار، یافته‌ها، بحث، نتیجه گیری، تشکر و قدردانی، تضاد منافع، منابع، چکیده به زبان انگلیسی، ضمائم (جداول، نمودارها و تصاویر) باشد. حجم متن نباید بیشتر از 5000 کلمه برای مقالات برگرفته از مطالعات کیفی باشد.
  2. مقالات مروری (Review Articles): یک مقاله مروری باید شامل چکیده، مقدمه، روش پژوهش، سر تیترهای اولیه و ثانویه، بحث، نتیجه‌گیری، تشکر و قدردانی، منابع و چکیده به زبان انگلیسی باشد. مقاله مروری باید دارای 50-70 منبع بوده که می بایست حداقل 3 تا 5 منبع آن مربوط به مقالات قبلی نویسندگان در این زمینه باشد. حداکثر حجم مقاله مروری 5000 کلمه می‌باشد.
  3. گزارش کوتاه (Brief Report): این نوع مقالات، گزارش‌های کوتاهی از پژوهش‌های اصیل و منحصر به فرد یا نتایج اولیه مداخلات می‌باشند. این نوع مقالات از نظر ساختاری مشابه مقالات پژوهشی اصیل هستند. مقالات گزارش کوتاه نباید از 2000 کلمه تجاوز کنند و در آن حداکثر 2 جدول و یا نمودار و 15 منبع استفاده گردد.
  4. گزارش موردی (Case Report): این نوع مقالات شامل موارد استثنایی دارای جنبه‌های آموزشی و تحقیقاتی است که در هر شماره حداکثر یک مورد چاپ می‌گردد. کل مقاله (با احتساب چکیده فارسی و انگلیسی صرف نظر از منابع) کمتر از 2000 کلمه و حداکثر 15 منیع باشد و شامل موارد زیر باشد:
  5. مقالات مروری نظام مند (Systematic Review Articles): این نوع مقالات می‌توانند به صورت متاآنالیز، متاسنتز یا بدون تحلیل آماری باشند. این مقالات دارای اجزاء مقالات پژوهشی اصیل می‌باشند. ساختار این مقالات مشابه مقالات مروری است.

قسمت های مختلف یک مقاله isi و صفر تا صد نگارش مقاله isi

قبل از نگارش مقاله isi بهتر است با قسمت های مختلف یک مقاله ISI آشنا شوید. هر یک از این قسمت ها را در یک مقاله مفصل توضیح خواهیم داد. فقط کافیست بروی هر بخش کلیک فرمایید تا به صفحه دیگری منتقل شوید. البته هر بخش را به طور مختصر در همین مقاله تشریح خواهیم کرد.

نگارش مقاله ISI و قسمت های مختلف یک مقاله isi عبارتنداز:

  1. عنوان (Tittle)
  2. افیلیشن (Affiliation)
  3. چکیده (Abstract)
  4. کلمات کلیدی (Keywords)
  5. مقدمه (Introduction)
  6. مواد و روش‌ها (Materials and methods)
  7. نتایج (Results)
  8. بحث (Discussion)
  9. نتیجه‌گیری (Conclusion)
  10. تقدیر و تشکر (Acknowledgment)
  11. مراجع (References)
  12. ضمیمه (Appendix)
  13. موارد تکمیلی (Supplementary materials)

در این مقاله قسمت های مختلف یک مقاله isi را به طور مختصر توضیح می دهیم. اما برای خواندن مطالب با جزئیات بیشتر و آشنایی با هر یک از قسمت های مختلف یک مقاله isi بهتر است به صفحه  استخراج مقاله isi از پایان نامه مراجعه کنید.

نگارش قسمت های مختلف مقاله isi

  1. عنوان مقاله (Tittle)

عنوان یک مقاله خوب نشانه هویت آن مقاله می باشد. به عبارت دیگر موضوع و یا عنوان مقاله جمله فشرده ای منظم از مطالب مقاله می باشد، عنوان مقاله کل مقاله شما در یک جمله می باشد.  در عین حال انتخاب عنوانی مناسب که معرف کامل موضوع مقاله باشد، مهم می باشد.

چند نکته مهم در خصوص انتخاب عناون مقاله که حتما باید رعایت نمایید:

  • براي انتخاب عنوان مقاله خوب، اول باید قلمرو موضوعی مقاله، سپس متغیرهاي مقاله، و در نهایت جامعه آماري و موردکاوي مشخص شود.
  • عنوان، مفهوم اصلی مقاله را نشان می دهد و باید به طور خلاصه، مضنون اصلی مقاله را نشان دهد.
  • عنوان مقاله باید جذاب باشد، یعنی به گونه اي انتخاب شود که نظر خوانندگان را که معمولاً ابتدا فهرست عناوین مندرج در یک مجله علمی را می خوانند به خود جلب نماید.
  • همچنین عنوان باید کوتاه و گویا و تنها بیانگر متغیرهاي اصلی پژوهش باشد.
  • حداکثر تعداد کلمات در عنوان را 12 واژه بیان کرده اند.

تمامی عوامل موثر در انتخاب موضوع یا عنوان مقاله را در بخش *** به طور کامل توضیح خواهیم داد.

  1. افیلیشن (Affiliation)

مرحله بعدی نگارش مقاله isi، نوشتن نام نویسنده یا نویسندگان مقاله به همراه افیلیشن نویسنده یا نویسندگان یا مؤلفان مقاله می باشد. افیلیشن به معنای وابستگی سازمانی می باشد. یعنی شما از سمت کدام مرکز علمی و دانشگاهی مقاله می‌فرستید. این بخش از مقاله قابل چشم پوشی نبوده و شما حتما باید بنویسید.

نمونه افیلیشن های درست در دانشگاه های ایران به زبان انگلیسی در مقالات  ISI و JCR

نحوه تهیه و نگارش افلیشن مقاله طبق دستورالعمل وزارت علوم:

Department of …, Faculty of …, Univ…, Iran. ersity of…., Department of Public Management, Faculty of Management, University of Guilan, Rasht, Iran.  Department of Management, Faculty of Humanities, Tarbiat Modarres University, Tehran, Iran

نحوه تهیه و نگارش افلیشن مقاله در دانشگاه آزاد اسلامی:

Department of …, Faculty of …, … Branch, Islamic Azad University, …, Iran. Department of Industrial Engineering, Faculty of Engineering, South Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran.

نحوه تهیه و نگارش افلیشن مقاله در دانشگاه پیام نور:

مرتبه علمی، نام گروه علمی، دانشگاه پیام نور، صندوق پستی ۱۹۳۹۵-۳۶۹۷ ، تهران، ایران

Department of…, Payame Noor University (PNU), P.O. Box, 19395-3697, Tehran, Iran

  1. چکیده (Abstract)

چکیده، خلاصه کاملی از یک کار پژوهشی می باشد  که همه گزارشات از یک پروژه تحقیقاتی را در اختیار شما قرار می دهد. اهداف، سوالات، مواد و روش ها،  نتایج به اختصار در چکیده آورده می شود.

در متنِ چکیده باید حدالامکان گزارش مختصری از مقاله ارائه دهیم. مطالب چکیده باید فقط به صورت گزارش مختصر از زبان خود پژوهشگر به صورت فعل ماضی نوشته شود. Abstract در حقیقت بخشی کامل، جامع و مستقل از اصل گزارش در نظر گرفته می شود. چکیده باید بعد از تمام شدن پژوهش تهیه شود. طول چکیده در مقالات نظری و مروری معمولا بین ۷۵ تا ۱۰۰ کلمه و در مقالات پژوهشی بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ کلمه می باشد. معمولا زمان افعال چکیده یک مقاله زمان حال است اما می توان از افعال زمان گذشته و اصولا از افعال مجهول نیز استفاده نمود. در چکیده هیچوقت به تاریخچه موضوع، تحقیقات قبلی یا شکلها و نمودارها اشاره نکنید. در چکیده هر جمله باید مستقل باشد و متکی به جملات قبلی و بعدی نباشد.

اکثر این چکیده ها از بخش های زیر تشکیل می شوند:

  1. تاریخچه یا پیشگفتار یا مقدمه (Background)
  2. هدف (Propose)
  3. مواد و روش های مورد استفاده (Materials and Methods)
  4. یافته ها / نتایج (Results)
  5. نتیجه گیری (Conclusion)

فرمت و نحوه تهیه چکیده ی مورد استفاده به رشته ی مورد نظر هم بستگی دارد. یعنی نحوه و دستورالعمل تهیه چکیده در هر رشته کاملا متفاوت می باشد.

  1. کلمات کلیدی (Keywords)

برخی از دانشجویان و محققین جهت به دست آوردن یک مقاله یا گردآوری مطلب در مورد یک موضوع خاص با تایپ کلمه مدنظر، اقدام به جستجو در گوگل می کند. کلمات کلیدی در مقاله نیز به معرفی موضوع در مقاله می پردازد. لذا نیاز است تا کلماتی که اصل مقاله بر اساس آن نوشته شده است، در واژه های کلیدی آورده شوند. همچنین جستجوي مقاله و رساله دوره های کارشناسی ارشد و دکتری بوسیله کلمات كليدي صورت می پذیرد. در عین حال این کلمات كليدي شامل همه موضوع‌هاي اصلی رساله می شوند.

کلمات کلیدی یک مقاله ممکن است اصلا مورد توجه پژوهشگران قرار نگیرد. که این کار بسیار اشتباهی می شد. چرا که یک مقاله بسیار قوی ممکن است بخاطر کلمات کلیدی ضعیف و یا اشتباه اصلا در سرچ های گوگل دیده نشود. این بخش  مقاله بلافاصله بعد از چکیده نوشته می شود. کلمات کلیدی معمولاً بین 3 تا 13 واژه یا عبارت موضوعی می باشد. بایستی کلمات کلیدی دربرگیرنده موضوعات اصلی و فرعی مقاله باشند. نقشی که این کلمات کلیدی دارند بسیار حائز اهمیت است و بایستی کاملا دقیق و حرفه ای انتخاب شوند.

  1. مقدمه (Introduction)

ضروری ‌ترين قسمت نگارش مقاله isi، مقدمه است. اگر طرح مسأله با مهارت صورت گيرد باعث مي‌شود مولف از اين شاخه به آن شاخه نپرد و به حواشي نپردازد. بهتر است مقدمه در یک صفحه تهیه شود. در پاراگراف اول مقدمه ابتدا به شرح و بیان مساله بپردازید. در پاراگراف دوم اهمیمت و ارزش موضوع را توضیح دهید. در پارارگراف سوم اهداف خود را توضیح دهید. در نهایت در پاراگراف آخر توضیح دهید خواننده در مقاله با چه موضوعاتی مواجه خواهد شد اما نتیجه گیری از مباحث به عمل نیاورید.

در آخرین پاراگراف بخش مقدمه، معمولا ساختار اصلی مقاله (سازماندهی) و اینکه در بخش های بعدی آن چه عنواینی مطرح خواهد شد، مطرح گردد. زمان افعال استفاده شده در این بخش تلفیقی از آینده و حال می باشد. برای مثال ما در این تحقیق….. تشریح خواهیم کرد. یا ما در این تحقیق….تشریح می کنیم.

بخش‌های مختلف مقدمه در یک نگاه عباتنداز:

  • پاراگراف اول: بیان کلی حوزه و حیطه علمی مساله.
  • پاراگراف دوم و سوم: انتقال تدریجی از کلیات به جزییات و اشاره به اذبیات تحقیق و ذکر اهمیت و ضرورت مسئله.
  • پاراگراف چهارم: مهم‌ترین پاراگراف مقدمه که خلاصه ای از نکات مهم از فعالیت شما در مقاله می‌باشد. معمولا این پاراگراف با عبارت “In this paper, …” آغاز می‌شود.
  • پاراگراف پنجم: ارتباط، تفاوت‌ها و برتری‌های روش های شما با دیگر کارهای مشابه می باشد.
  • پاراگراف ششم: بیان بخش بندی ادامه مقاله با ذکر کلیات هر بخش (کانتریبوشن مقاله)
  1. مواد و روش‌ها (Materials and methods)

ممکن است نگارش مقاله isi در مورد یک موضوع عملی، تئوری یا شبیه سازی باشد. اگر موضوع مقاله عملی باشد در این قسمت کلیه مواد و دستگاه‌های استفاده شده، نحوه آزمایش و چگونگی فراهم آوردن مقدمات آزمایش به طور کامل و دقیق عنوان می‌شود. اگر مقاله تئوری یا شبیه سازی باشد بایستی روابط ریاضی، فرضیه‌ها، اثبات قضیه‌های ذکر شده، نرم افزارهای استفاده شده و مقادیر عددی پارامترها به طور کامل در جدول نگارش شود، به طوری که خواننده با دنبال کردن مقاله بتواند به همان نتایج دست یابد.

  1. نتایج (Results)

نتایج عملی با عنوان Experimental Results و نتایج شبیه سازی با عنوان Simulation Results بیان می شوند. در این قسمت باید دستاوردها، یافته ها و مقادیر عددی نتایج آزمایش، اهمیت و با ارزش بودن آنها کاملاً دقیق و به صراحت توضیح داده شود و ویژگی های آماری نیز ذکر گردد. زمان افعال این بخش از مقاله گذشته است. ساختار بخش نتایج، معمولاً مبتنی بر ترتیب منطقی پرسش ها یا فرضیه ها و نیز وابسته به تأیید شده بودن یا تأیید نشده بودن فرضیه هاست. ترتیب بیان نتایج نیز یا برحسب ترتیب تنطیم سؤال ها یا فرضیه های آنها است، یا برحسب اهمیت آنها. روش متداولِ بیان نتایج، آن است که ابتدا مهم ترین و جالب ترین یافته ها و سپس به ترتیب، یافته های کم اهمیت تر ارائه می شود. هدف از بخش نتایج ارائه و نمایش یافته  هایتان است.

  1. بحث (Discussion)

این بخش از نگارش مقاله isi به تفسیر و تعبیر نتایج و دستاوردهای پژوهش اختصاص دارد و لذا به دانش وسیعی نیاز دارد. این بخش از مقاله بهتر است بدون عنوان در آخر بخش نتایج شبیه سازی آورده شود. این بخش از مقاله به تفسیر و تعبیر نتایج و دستاوردهای پژوهش اختصاص دارد و لذا به دانش وسیعی نیاز دارد. در این قسمت باید پژوهشهای قبلی و مرتبط با موضوع مقاله که در بخش مقدمه عنوان شدهاند، بیان شوند و مقایسه ای از روش ها/ نتایج ذکر شده در آن مقالات با روش ها/ نتایج این پژوهش انجام گیرد. همچنین لازم است مزایا و معایب پژوهش فعلی و همخوانی یا عدم همخوانی دستاوردهای حاصل با یافته های پیشین با دقت توضیح داده شود. زمان افعال بکار رفته گذشته است.

  1. نتیجه‌گیری (Conclusion)

این قسمت نگارش مقاله isi مرور بسیار مختصر از کل مقاله می باشد. در واقع این بخش مشابه چکیده مقاله است اما به شکل کلی تر، زیرا conclusion محدودیت در تعداد کلمات ندارد. در این بخش اهمیت موضوع، نتایج کلی پژوهش انجام گرفته و نیز پژوهش هایی که در آینده می تواند راجع به این موضوع انجام شود بیان و توضیح داده میشود ( Future works ). زمان افعال نیز تلفیقی از زمان گذشته و آینده است. ما در این پژوهش …(تشریح/ توصیف/ حل…) کردیم یا شد. در نتیجه گیری نباید به مواردی اشاره نمود که در چکیده مقاله و یا در مواد و روش ها به آن اشاره نشده باشد. مطالب نوشته شده در قسمت نتیجه گیری، نمایانگر تلاش نگارنده مقاله در طول دوران تحقیق و فعالیت است لذا نیاز است تا از کلماتی کاملاً روشن و علمی جهت بیان نتایج به دست آمده استفاده شود.

  1. تقدیر و تشکر (Acknowledgment)

این بخش لزوما در همه مقالات وجود ندارد. معمولا در این بخش از افرادی که به نحوی در انجام پژوهش به نویسندگان کمک کرده اند تشکر و قدردانی می شود. همچنین می توان از موسساتی که حمایت مالی و یا تجهیزاتی داشته اند و یا از داوران مقاله که با ارایه نکات ارزشمند خود به ارتقای کیفی مقاله کمک کرده اند، تشکر نمود. هیچ کس بدون کمک دیگران نمی تواند در مراحل مختلف زندگی خصوصاً فعالیت های علمی، موفق باشد. قدردانی نمودن از کسانی که نگارنده را به موفقیت رسانده است، بیانگر شخصیت نگارنده و قدرشناسی و معرفت اوست.

  1. مراجع (References)

در قسمت نگارش مقاله isi مشخصات تمامی منابع و مقالاتی که در متن مقاله به آنها ارجاع شده است، باید به طور کامل و دقیق نوشته شوند. به طور کلی شیوه و آیین نگارش ارجاع به مقالات دیگران، وابسته به مجله ای است که پیشنویس مقاله برای آن ارسال خواهد شد. برای یافتن نحوه ارجاع دهی درست، مطابق با آیین نگارش آن مجله، میتوان از قسمت «راهنمایی برای نویسندگان (» Guide for authors, Authors Guidelines, Instruction for Authors ) از سایت مجله کمک گرفت.

راه ساده تر این است که از شماره های اخیر چاپ شده توسط مجله، چند مقاله دانلود شده و سپس از آیین نگارش ارجاع دهی در آن مقالات استفاده نمود. در هر صورت بهترین روش خودکار برای این کار استفاده از نرم افزارهای مرجع دهی است که از هم راحتتر و معتبرتر نرم افزارهای مندلی و اندنوت است. یک روش استاندارد دیگر برای درج منبع روش APA  است. این واژه مخفف عبارت American Psychological Association است که توسط انجمن روانشناسی آمریکا ارائه شد. براساس این روش برای ارجاع یک بخش از متن به منبع آن از (نام نویسنده، سال: شماره صفحه) استفاده می شود برای نمونه (حبیبی، ۱۳۸۹: ۵۶). سپس در صفحه فهرست منابع و مآخذ به روش زیر عمل می شود:

– اگر کتاب باشد: نام خانوادگی، نام (سال)، نام کتاب، محل نشر: ناشر

– اگر مقاله باشد: نام خانوادگی، نام (سال)، نام مقاله، نام نشریه، شماره نشریه، شماره صفحات

  1. ضمیمه (Appendix)

در بخش ضمیمه نگارش مقاله isi مولف مي تواند نقشه، جداول آماری، تصوير، نمودار و هر آنچه را كه نتایج تحقیق را تکمیل می کند و به درك مطالب و محتوی مقاله کمک می کند كمك مي نمايد را ضميمه مقاله كند. در صورت لزوم شما باید کارهای آماری، پرسشنامه یا سایر توضیحات را در قالب پیوست ها به مقاله خود اضافه کنید. این کار ارزش علمی مقاله را بیشتر می کند.

به عبارت دیگر در این قسمت مطالبی که مرتبط با متن مقاله بوده اما ذکر آنها در متن اصلی در اولویت دوم قرار دارد ( و لذا ممکن است موجب خستگی خواننده و یا سردرگمی او شود ) در ضمیمه گنجانده می شود. به عنوان مثال اثبات ( طولانی ) قضایای ریاضی مطرح شده در متن مقاله و یا الگوریتم بدست آوردن پارامتری در قسمت ضمیمه قرار داده می شوند.

  1. موارد تکمیلی (Supplementary materials)

این قسمت از مقاله در همه مقالات ISI و JCR وجود ندارد. در برخی از مقالات ISI و JCR ، کد و برنامه نوشته شده برای انجام شبیه سازی ها، عکس و یا فیلم هایی که از پدیده های در رابطه با موضوع مقاله تهیه شده است، تحت عنوان  موارد تکمیلی در مجله آپلود می شود به طوری که دیگران بتوانند دانلود کنند و با استفاده از آنها درک بهتری از نتایج و چگونگی انجام پژوهش بدست آورند.

نکات نگارش مقاله isi

  • در نگارش مقاله isi و JCR تلاش کنید از اصولTop-Down (بالا به پایین) استفاده نمایید.
  • از نوشتن پاراگراف‌های تک جمله‌ اجتناب نمایید. بسط دادن جملات نوشته شده در هر پاراگراف با موضوع و عنوان اصلی مقاله.
  • در جایگاه خواننده مقاله بنویسید یعنی مقاله را برای خواننده بنویسید نه برای خودتان! زمان زیادی رو صرف درست، دقیق، کامل و مختصر نوشتن کنید. وقت خواننده را با نوشتن جملات غیرمرتبط هدر ندهید و او را خسته و گیج نکنید!
  • متن مقاله ISI و JCR را به صورت پیوسته بنویسید و سعی کنید در لابلای متن از شکل‌، نمودار، گراف و جداول جهت تشریح بیشتر استفاده کنید. گاهی اوقات استفاده از یک شکل‌، نمودار، گراف و جداول می‌تواند از نوشتن چندین جمله و یا پاراگراف، مطلبی را به مراتب بهتر به خواننده منتقل دهید. توجه کنید که تعداد زیاد شکل‌، نمودار، گراف و جداول نیز می‌تواند موجب سردرگمی خواننده شود.
  • در قسمت نتایج، با دقت به فرض‌یه ها و سوالات تحقیق پاسخ دهید.
  • بیان نتایج به دور از بزرگ نمایی و اقماض باشد. نشان دهید که آیا این نتایج در تمامی شرایط متفاوت و محدود همچنان دست یافتنی و معتبر می باشد.
  • با مطالعه و ارزیابی سبک و نحوه نگارش مقالات افراد قوی و توانمند در حوزه کاری خودتان، حرفه نگارش را در خود تقویت کنید.
  • در پایان مقاله ، حتما مقاله را یکبار مطالعه و مرور نمایید. شما می توانید در صورت نیاز بخش هایی از مقاله را اصلاح و ادیت نمایید. شما می توانید مقاله نهایی را در اختیار اساتید، دوستان و یا افرادی که تجربه خوبی در نگارش مقاله ISI و JCR دارند، قرار دهید و از نظر آنها مطلع شوید. تلاش کنید نکات مطرح شده توسط آنان را در نسخه نهایی اعمال کنید.

 فوائد و مزایای نگارش مقاله isi

اساتید، دانشجویان و سایر افراد با چاپ مقاله isi می توانند رزومه ی علمی خود را ارتقاء دهند. می توان گفت که اساتید گرامی بر اساس دستورالعمل ارتقای علمی اعضای هیات علمی دانشگاهها با پذیرش فوری مقاله ISI و JCR در نشریات و مجلات معتبر داخلی و خارجی از جمله ISI و JCR می توانند از امتیازات علمی و پژوهشی نگارش مقاله isi استفاده کنند. علاوه براین براساس آیین نامه وزارت علوم و دانشگاه های سراسری و آزاد، خصوصی و نیمه خصوصی دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکترا می توانند با پذیرش وچاپ مقالاتی که نگارش نموده اند و یا از پایان نامه خود تهیه و استخراج نموده اند امتیاز تشویقی دریافت نمایند.

در این بخش به طور مختصر به گوشه ای از این امتیازات و نمرات تشویقی اشاره خواهم کرد. به عنوان مثال اکثر دانشگاه ها نمره ی پایان نامه را از 18 نمره در نظر می گیرند و 2 نمره را به پذیرش و چاپ مقاله ISI و JCR اختصاص می دهند.

همچنین دانشجویان دوره دکترا برای ارتقاء رزومه خود جهت ارائه در روز مصاحبه ی دکترا نیاز دارند که رزومه ی خود را با چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی از جمله ISI و JCR  ارتقا دهند. همچنین آن دسته از افرادی که قصد اپلای در یکی از دانشگاه های خارج از کشور و یا مهارت تحصیلی را دارند باید بدانند که پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر ISI و  JCR بسیار به ارتقاء رزومه ی آنها کمک خواهد کرد و می تواند در مسیر اخذ پذیرش و مهاجرت تحصیلی و همینطور اخذ کمک هزینه ی تحصیلی به آنها کمک شایانی نماید.

فوائد و مزایای نگارش مقاله isi در یک نگاه کلی:

فوائد نگارش مقاله isi در یک نگاه اجمالی عبارتنداز:

  • دریافت امتیاز در پایان نامه کارشناسی ارشد
  • ارتقاء رزومه شغلی و ارتقای درجه شغلی
  • ارتقای درجات علمی اساتید
  • دریافت امتیاز در ازمون های استخدامی خصوصی و دولتی
  • جذب سریعتر در مصاحبه آزمون دکتری
  • شناخته شدن به عنوان یک پژوهشگر و محقق علمی
  • اپلای از دانشگاههای خارجی و امکان مهاجرت راحت
  • مهاجرت تحصیلی و اخذ فاند و کمک هزینه
  • یکی از معیارهای مؤثر و مفید برای استخدام به عنوان هیأت علمی
  • ایجاد حس اعتماد به نفس در مولفین
نکات پایانی

در نهایت می توان گفت نگارش مقاله isi اثرات خوبی بر روند پیشرفت علمی شما خواهد داشت. دانستن علت نگارش مقاله ISI و آموختن چگونگی نوشتن آن می تواند کمکی قابل ملاحظه به آن دسته از نیروهای متخصصی باشد که تاکنون اقدام به نگارش مقاله ننموده و با روند آن آگاهی ندارند. تشویق کارشناسان به نگارش مقاله و انتقال تجربه به جامعه علمی، می تواند پایه های مستحکمی جهت ایجاد سریعتر دانش در جهان شود. مطالبی که در بالا مطالعه فرمودید بیشتر در خصوص نگارش مقاله آی اس آی با تاکید بر نگارش مقاله به زبان فارسی بود.

دیگر خدمات رایگان موسسه سفیر این است که وقتی مقاله را برای مجلات مختلف ارسال می کنید ممکن است ویرایش و ادیت نیاز داشته باشد. در صورتی که ما مقاله شما را نگارش کرده باشیم مقاله دوبار به صورت رایگان برای دو مجله مختلف ادیت و ویرایش می شود.

اگر پذیرش و چاپ مقاله را نیز به ما سپرده باشید در این خدمات نیز دوبار ویرایش و ادیت رایگان برای شما انجام می شود که در کل با دو مورد بالا جمعا 4 بار ادیت رایگان برای شما انجام خواهد شد.

پارافریز مقاله و رفع پلاجریزم تا حد مطلوب و قابل قبول مجلات برای سفارش نگارش مقاله به صورت رایگان انجام می شود.

 پیشنهاد موسسه سفیر

یکی از پیشنهادات موسسه علمی پژوهشی سفیر این است که شما مقالات خود را از ابتدا به زبان انگلیسی نگارش نمایید. در ین صورت دیگر دغدغه های ترجمه مقاله برای چاپ مقاله در مجلات خارجی از جمله ISI و JCR را نخواهید داشت. البته این پیشنهاد برای زمانی میباشد که مجله هدف شما مجلات و ژورنال های خارجی باشد. خوشبختانه موسسه علمی پژوهشی سفیر این امکان را برای شما فراهم آورده است که مقالات خود را از ابتدا به زبان لاتین نگارش نمایید. این خدمات (نگارش مقاله isi به زبان انگلیسی از ابتدا) یعنی صرفه جویی 500 تا یک میلیون تومانی هزینه ترجمه برای شما. جهت کسب اطلاعات و مشاوره رایگان به کارشناسان ما در تلگرام و واتساپ پیام دهید.

از دیگر خدمات شایان و موفق موسسه علمی پژوهشی سفیر در راستای تهیه، تالیف و نگارش مقاله ISI این بوده که مقاله شما طی چهار مرحله انجام می پذیرد و هزینه نیز به صورت مرحله به مرحله دریافت می شود. در پایان هر مرحله شما می توانید مقاله را طبق نظر خود و یا کامنت های اساتیدتان به صورت رایگان ویرایش نمایید. جهت ثبت سفارش فوری کلیک کنید.

تفاوت مجلات isi و jcr چیست؟
اخذ مجوز ارشاد کتاب

7 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • جبار اصلانی
    2021-05-20 17:53

    سلام شما در زمینه نگارش مقاله isi برای رشته مهندسی کنترل ( اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق ) کار می کنید ؟

    پاسخ
  • سلام
    نگارش مقاله isi در کرج هم انجام میدین. میتونم حضوری بیام توضیحات رو بدم. لطفا قیمت نگارش مقاله isi تضمینی رو هم بگید

    پاسخ
    • مدیر سایت
      2021-04-29 15:38

      سلام خانم مائده عزیز
      نگارش مقاله isi در تمامی شهر های ایران قابل انجام می باشد و هیچ محدودیتی وجود ندارد. در ضمن در موسسه سفیر کلیه خدمات مرتبط با نگارش مقاله isi از جمله خدمات زیر ارائه می شود:
      نگارش مقاله isi
      نگارش مقاله علمی پژوهشی
      نگارش مقاله مروری
      نگارش مقاله نویسی
      نگارش مقاله انگلیسی
      نگارش مقاله به زبان انگلیسی
      نگارش مقاله علمی
      نگارش مقاله کنفرانسی
      نگارش مقاله از پایان نامه
      جهت کسب اطلاع از هزینه نگارش مقاله isi و مراحل انجام لطفا با شماره زیر تماس بگیرید یا در واتساپ و یا تلگرام پیام دهید. 09199777946

      پاسخ
  • سلام
    لطفا بنده را در زمینه نگارش و نوشتن یک مقاله خوب در زمینه اقتصاد ، مدیریت و حسابداری جهت چاپ در ژورنال isi یاری کنید. قیمت نگارش مقاله را به همراه هزینه چاپ بفرمایید

    پاسخ
    • مدیر سایت
      2021-04-18 22:41

      سلام
      در موسسه سفیر نگارش مقاله isi در تمامی رشته ها از جمله اقتصاد ، مدیریت و حسابداری انجام می شود. جهت استعلام قیمت نگارش مقاله و هزینه چاپ لطفا تماس بگیرید.

      پاسخ
      • محدثه
        2024-02-29 16:21

        سلام وقتتون بخیر ، نگارش مقاله isi مربوط به رشته آموزش ابتدایی در حوزه آموزش و پرورش هم قابل انجام هست!؟

        پاسخ
        • مدیر سایت
          2024-03-06 11:33

          سلام وقت بخیر
          لطفا جهت نگارش مقاله isi مربوط به رشته آموزش ابتدایی در حوزه آموزش و پرورش تماس بگیرید.
          09199777946

          پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.